به گزارش خبرنگار شهر، سید مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مهمترین تاثیراتی که ایجاد پارکینگ های طبقاتی و حاشیه ای بر جریان ترافیک میگذارد، می توان به آزادسازی ظرفیت معابر اطراف آن اشاره کرد و به جای اینکه مردم از معابر اطراف برای پارکینگ استفاده کنند، به راحتی می توانند از پارکینگ ایجاد شده برای این کار استفاده کنند و معابر روانتر شود؛ به ویژه اینکه این پارکینگ در مجاورت محدوده طرح ترافیک قرار دارد و افرادی که می خواهند وارد محدوده شوند به راحتی می توانند از این پارکینگ استفاده کنند.
وی در مورد ساخت پارکینگ های محله ای توضیح داد: ۱۶ نقطه در سطح شهر تهران برای این کار تعیین شده که ۴ نقطه آن شروع شده و ۴ نقطه در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار و مابقی در حال مطالعه است که به تناسب ظرفیت مورد نیاز، کار احداث آن شروع می شود.
شفیعی در پاسخ به این پرسش که نیاز تهران به پارکینگ چه میزان است، عنوان کرد: عدد دقیقی در این باره نمی توان اعلام کرد، اما متناسب با منابع تامین شده از محل کسر پارکینگ که امسال حدود ۹۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده، سالی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد پارکینگ از این محل تامین می کنیم و در کنار آن مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه گذاری نیز در جای خود مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در خصوص بسته های تشویقی برای ورود سرمایه گذاران برای ساخت پارکینگ گفت: بر اساس مصوبات شورای شهر بسته ای تعریف شده و طرح توجیه اقتصادی آن مشخص شده که به تناسب کاربری های خدماتی و تجاری که داده می شود بخش خصوصی بتواند در ساخت پارکینگ مشارکت کند.
انتهای پیام/
نظر شما