بهره‌مندی بیش از ۴ هزار دانش‌آموز منطقه ۱۹ از آموزه‌های تفکیک پسماند

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگ سازی مدیریت صحیح پسماند گفت : طی یک ماه از بازگشایی مدارس بیش از ۴ هزار دانش آموز از آموزه های تفکیک پسماند بهره مند شده اند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی درخصوص آموزش های مدیریت پسماند در مدارس گفت: برپایی کارگاه های آموزشی، غرفه های بازیافت همراه با اجرای گروه نمایش با مقوله آموزش حفاظت از محیط زیست با محوریت مدیریت پسماند از روش های آموزشی است که هر ساله با شروع ماه مهر در مدارس اجرا می شود.
او ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی و آموزش تفکیک پسماند از مبدا در بین دانش آموزان  علاوه بر تنظیم تقویم آموزشی، ۲۵۰ عدد اقلام تشویقی، ۶۰ عدد مخزن ۲۴۰ لیتری  و ۱۰۰ عدد کارتن پلاست، ۳۰۰ عدد کتاب و بسته آموزشی با محتوای تفکیک پسماند از مبدا در مدارس شهید غفاری، شهید رحمانی، جهاد، شهید خیر آبادی و... توزیع شده است.
شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح کلبه بازیافت در ۵ مدرسه افزود: در این طرح ۱۰۰ دانش آموز به عنوان همیار بازیافت انتخاب و در بین ۱۰۰ نفر کیسه های پارچه ای برای مشارکت در این طرح توزیع شد.همچنین طرح جمع آوری درب بطری در ۵ مدرسه با مشارکت بیش از ۶۰ دانش آموز اجرا شد.
به گفته این مسئول برگزاری تئاتر های آموزشی و مسابقات با محتوای تفکیک پسماند در مدارس و برنامه ریزی برای جمع آوری پسماند خشک مدارس و … از دیگر برنامه های این اداره مدیریت پسماند منطقه در زمینه انتشار فرهنگ تفکیک از مبدا در مدارس است.
انتهای پیام

۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 27519

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =