از تقدیر از عملکرد شهرداری تهران تا پیشنهاد ویژه درباره مسابقات جام جهانی فوتبال

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نود و نهمین جلسه این شورا در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز، اختصاص فضاهایی برای تجمعات قانونی، برگزاری رویداد «ایران عزیز» و... نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورا  با بیان اینکه روز گذشته شهرداری تهران بزرگترین پارکینگ طبقاتی را افتتاح کرد که پروژه ساخت آن ۱۰ سال تعطیل بود، اظهار کرد: امیدواریم از این دست پارکینگ ها به ویژه پارکینگ های محلی در سطح شهر بیش از این راه اندازی شود. چراکه برخی محلات فضای پارک ندارند و موجب درگیری در این مناطق می شود.

وی در بخش دیگری از گفته هایش با اشاره به ساخت تلسکوپ توسط دانشمندان ایرانی، این اقدام را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و گفت: این موضوع از مصادیق «ما می توانیم» است. چراکه بعید بود چنین تلسکوپی در ایران ساخته شود اما این اقدام انجام شد.

چمران با بیان اینکه دولت انگلیس پس از ۴۴ روز سقوط کرد، یادآور شد: امیدواریم آشوب ها همواره اینگونه پاسخ دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم باید استانداری نیز وارد عمل شود، گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند با ساخت و سازهای غیرقانونی در این مناطق برخورد کند.

تخریب ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی مرادآباد

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با اشاره به ساخت و ساز غیر قانونی در اراضی مرادآباد به عنوان اراضی ملی واقع در حریم، خاطرنشان کرد: دو میلیون و ۱۶۰ هزار متر مربع از اراضی به شکل غیر قانونی به مردم واگذار شده بود که باید توضیح داده شود که این واگذاری بر چه اساسی انجام شده است.

وی افزود: عده ای از دلالان نیز در این زمینه وارد شدند، یورش بردند و با سوء استفاده از فضای ایجاد شده در ایام اخیر، اقدام به ساخت و ساز کردند که صبح روز پنجشنبه با ۶۰۰ نیرو شامل ۴۰۰ نیروی پلیس و ۲۰۰ نیروی اجرایی نسبت به تخریب این ساخت و سازهای غیرقانونی اقدام شد.

نادعلی تأکید کرد: ما در شورا از هرگونه اقدام و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز حمایت می کنیم.

یکی از عوامل ازدیاد موش ها دادن غذا به حیوانات به صورت غیر اصولی توسط شهروندان است

نرجس سلیمانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز با بیان اینکه شهر علاوه بر ساخت و ساز به پایش و نگهداشت مستمر نیاز دارد، گفت: البته که پایش انجام می شود.

این عضو شورا ادامه داد: پل طبقاتی صدر آثار خوردگی ناشی از سیالات را دارد که نیاز به پایش علت نواقص دارد.

وی با اشاره به غذا دادن به حیوانات در سطح شهر، خاطرنشان کرد: این اقدام در اماکنی انجام می شود که به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم، منجر به ازدیاد تعداد حیوانات موذی همچون موش ها می شود. از شهروندان تقاضا می شود از قرار دادن غذا کنار سطل های زباله خودداری کند. از شهرداری نیز درخواست می شود که نسبت به فرهنگ سازی در راستای انجام تفکیک از مبدأ اقدام کند.

اقدام مثبت شهرداری تهران در برگزاری رویداد «ایران عزیز»

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اقدام مثبت شهرداری در برگزاری رویداد «ایران عزیز»، خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی از نیازهای شهر است و تقاضا می شود که بیش از این و به ویژه در مناطق جنوب شهر تهران برگزار شود.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی مرادآباد تصریح کرد: از شهرداری منطقه 5 به دلیل برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز تشکر می کنم. شورای ششم از ابتدای امر بر مقابله با تخلفات و ساخت و ساز غیرمجاز تأکید داشته و شهرداری تهران نیز اقدام کرده اما در مواردی حجم تخلفات بالاست.

نجفی با تأکید بر اینکه بر اساس اصل 27 قانون اساسی راهپیمایی بدون حمل سلاح، آزاد است، یادآور شد: دولت باید بر همین مبنا فضاهایی را برای برگزاری اجتماعات اعتراضی شهروندان در نظر بگیرد. در تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام، باید فضاهایی پیش بینی شود تا بتوانیم صدای مردم را بشنویم و به دور از اغتشاشات و تخریب اموال عمومی، مردم اعتراضات خود را بیان کنند، لذا از شهرداری تهران تقاضا می شود مناطقی که به دور از ترافیک و مناسب تجمعات هستند، شناسایی و به شورا معرفی کند.

ضرورت پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سطح شهر تهران

در ادامه جلسه سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران به برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر اشاره کرد و افزود: به دلیل علاقمندی جمعیت حداکثری کشور به تیم ملی فوتبال، ضرورت دارد شهرداری تمهیدات ویژه ای را برای پخش زنده تلویزیونی در سطح شهر و هماهنگی با سینماهای شهر در نظر بگیرد.

وی افزود: ضرورت دارد پیش از شروع مسابقات، گزارشی از برنامه های پیش بینی شده ارائه شود و تمهیدات ویژه ای در این خصوص اندیشیده شود.

انتهای پیام/

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 27537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =