توسعه مراکز کارآفرینی در منطقه۲ با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی

نشست شورای مدیران مراکز خدمات اجتماعی مناطق۲۲گانه با حضور مهدی صالحی شهردار منطقه ۲،احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به میزبانی منطقه۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی، شهردار منطقه در این نشست  جمع آوری معتادین متجاهر دره فرحزاد را یکی از اقدامات مهم منطقه در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین چالش های پیچیده و چند وجهی است  که برخی از نقاط  پایتخت بیشتر با این معضلات مواجه اند. رود دره فرحزاد  علیرغم اینکه  در گذشته  یکی از ظرفیت های ارزشمند گردشگری مطرح بود  به لحاظ  بی توجهی به  محل آسیب و تجمع معتادین متجاهر تبدیل شده و محله فرحزاد را به محیطی به دور از شان ساکنین با اصالت  محله فرحزاد تبدیل کرده بود.  
وی افزود: به دنبال تشکیل  قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران  و اهتمام جدی مدیریت شهری در کاهش آسیب های اجتماعی ،جمع آوری معتادین متجاهر دره فرحزاد به طور جدی انجام  و خوشبختانه  با استقرار پلیس و تامین روشنایی امنیت و ایمنی دره فرحزاد، زمینه عملیاتی شدن  احداث اکوپارک  فرحزاد فراهم شد.
شهردار منطقه ۲ کار آفرینی  را از دیگر راهکارهای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: درهمین راستا توسعه مراکز کار آفرینی در برنامه های منطقه پیش بینی شده است که این مراکز می تواند فرصتی را برای مهارت اموزی و توانمندسازی افراد ایجاد کند.
احمد احمدی صدر ، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه این نشست با تقدیر از اقدامات ارزشمند منطقه دو در جمع آوری معتادین متجاهر دره فرحزاد گفت: ساماندهی کودکان کار از دیگر مباحثی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی شود .
وی افزود: در این حوزه  برنامه های تربیتی، فرهنگی و انگیزشی تدارک دیده شده و درحال ابلاغ است تا گام بلندی برای سامان بخشیدن به معضل کودکان کار برداشته شود.
لازم به ذکر است  این جلسه  ضمن بررسی اقدامات و  برنامه های مراکز خدمات اجتماعی ، طرح ها و برنامه های پیش بینی شده از جمله طرح حامی شهر تشریح شد.

انتهای پیام

۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 27557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =