احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی زیر سطحی تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی زیرسطحی هوشمند با ظرفیت بیش از ۳۰۰۰ خودرو در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در محدوده منطقه ۲۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مهدی شریفیان در جلسه بررسی ابعاد فنی و مقدماتی پروژه احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی زیر سطحی تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: به دنبال تکمیل سیاست های مدیریت شهری تهران مبنی بر ادامه نهضت پارکینگ سازی در کلانشهر تهران و کاهش مشکلات ترافیکی محله ها به ویژه نقاط پرتردد شهری، با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ تهران، به زودی عملیات احداث بزرگترین پارکینگ طبقاتی هوشمند کشور با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در فضایی به مساحت ۲۶۰۰۰ متر مربع در ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می شود.
وی افزود: این پارکینگ طبقاتی در ۷ طبقه شامل ۴ طبقه زیرزمین به صورت پارکینگ و ۳ طبقه بالایی با کاربری تجاری و فروشگاهی احداث خواهد شد که می تواند سهم بسزایی در تامین سرانه های حمل و نقلی پایتخت داشته باشد.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: هم اکنون مقدمات کار از جمله شناسایی پیمانکار و محاسبات اولیه پروژه انجام شده است و به زودی ضمن عقد تفاهم نامه و توافقات لازم کلنگ احداث این ابر پروژه به زمین زده خواهد شد.
در ادامه سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به ضرورت احداث این پروژه بزرگ شهری در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: با توجه به حضور قابل توجه زائران در روزهای پایانی هفته و ایجاد مشکلات ترافیکی برای ساکنان اطراف این بارگاه، ضرورت احداث پارکینگ در منطقه ۲۰ احساس می شود.
وی وجود ایام مناسبتی و میزبانی از زوار سایر شهرها به ویژه کشورهای همسایه را از دلایل دیگر احداث پارکینگ عمومی در مجاورت حرم مطهر عنوان کرد و گفت: ایجاد فضایی امن همراه با کاربری های تجاری و تفریحی در این پارکینگ عمومی می تواند منجر به حضور حداکثری زوار در این حرم مطهر در تمامی روزهای هفته شود.
شهردار منطقه ۲۰ خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت کارهای جدید در شهرداری تهران فراهم شده است و احداث این پارکینگ بزرگ می تواند ضمن تامین منابع جدید مالی، زمینه اجرای پروژه های مشارکتی و حضور سرمایه گذاران در مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های شهری را فراهم کند.
انتهای پیام/
۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 27597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =