چرا لایحه فرونشست‌ها هنوز تدوین نشده‌است؟/ آغاز جلسات کمیته علمی فرونشست‌ها در شورای‌عالی استان‌ها از هفته آینده

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جلسات کمیته علمی فرونشست‌ها از هفته آینده در شورای عالی استانها برگزار می‌شود، گفت: ما نماینده‌های ۲۲ سازمان و وزارت‌خانه را برای حضور در جلسات فراخواندیم که تا کنون ۱۲ سازمان نماینده‌های خود را معرفی کرده‌اند.

سید محمد آقامیری در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به برگزاری جلسات کمیته علمی فرونشست‌ها در ایام اخیر، خاطرنشان کرد: ما نماینده‌های ۲۲ سازمان و وزارت‌خانه را برای حضور در جلسات فراخواندیم که تا کنون ۱۲ سازمان نماینده‌های خود را معرفی کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه قرار بر این شده جلسات در شورای عالی استانها از هفته آینده آغاز شود، تصریح کرد: اقدامات در راستای بررسی وضعیت فرونشست‌ها گسترش پیدا کرد و با وجود اینکه پیش‌بینی نکرده بودیم افراد و صاحب‌نظران زیادی در جلساتی که میزبانی شورای شهر برگزار شد، حضور پیدا کردند و گسترش کار مطلوب بود.

آقامیری افزود: ما به نهادهای مربوطه نامه ارسال کردیم که نماینده تام‌الاختیار معرفی کنند و همین موضوع زمان‌بر بود. در حال حاضر نیز تعدادی از سازمان‌ها نماینده خود را معرفی نکرده‌اند. قرار بود تا پایان تابستان لایحه‌ای در خصوص فرونشست‌ها برای ارسال از شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی جهت تصویب آماده شود که با توجه به زمان‌بر شدن معرفی نماینده‌ها این لایحه هنوز آماده نشده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید تمام دستگاه‌های مربوطه در تدوین این لایحه دخیل باشند، گفت: باید تمامی نهادها در جریان امور باشند تا پس از تهیه لایحه، هیچ سازمانی اظهار بی‌اطلاعی نکند و نقطه نظرات نمایندگان این سازمان‌ها در لایحه لحاظ شود.

به گزارش شهر امروز - ۱۱آبان ۱۴۰۱- علاءالدین ازوجی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا از اتمام مطالعات فرونشست زمین در استان تهران پس از ۴ سال خبر داده است.

انتهای پیام/

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 27955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =