لزوم هماهنگی و آمادگی کامل برای مدیریت نزولات جوی در منطقه ۱۵

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه، ایمن سازی نقاط خطرآفرین سطح منطقه و رفع مشکلات آبگرفتگی احتمالی را به عنوان اولویت اصلی عنوان کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، حبیب پوش پارس در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران  با اشاره به آغاز بارشهای فصلی گفت: ۴۰ نقطه آبگیر در سطح محلات ۱۹ گانه منطقه در مجموع شناسایی و اقدامات اجرایی رفع آبگرفتگی این نقاط در هفته جاری طی یک برنامه عملیاتی مدون آغاز شد.

او با تاکید بر  اهمیت لایروبی دقیق و کامل انهار و کانال ها با توجه‌ به قرارگیری منطقه در جغرافیای پایین دست حوضه آبریز شرق افزود: برنامه عملیاتی لایروبی انهار روباز، سرپوشیده و مدفون در شبکه فرعی و اصلی آب های سطحی از دیگر اقدامات اجرا شده در هفته جاری بوده که طی برنامه منسجم این عملیات تا اواسط هفته آتی به پایان خواهد رسید.

پوش پارس اضافه کرد: این اقدام نقش اساسی در کنترل صحیح و مطلوب روان آب های جاری در بارش های پیش رو را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست معاونت خدمات شهری بر اهمیت رفع مخاطرات سطح منطقه اشاره و عنوان کرد: می بایست کمیته ایمنی منطقه در جایگاهی منطقه ای با هماهنگی و تعامل حداکثری متولیان خدمت رسانی در منطقه نظیر شرکت توزیع برق، پلیس راهور، آب و فاضلاب، اورژانس و هلال احمر نسبت به احصا نقاط و تنوع موارد ناایمن سطح منطقه اقدام و برنامه اجرایی با ترسیم ماتریس وظایف تفکیک بین دستگاهی منطقه ۱۵ تدوین و اقدام شود.

او با اشاره به لزوم تدوین برنامه آموزش شهروندی ستاد مدیریت بحران با اولویت بسترسازی در مدارس و مساجد گفت: در ماه پیش رو ضمن هم اندیشی با دستگاه های خدمت رسان سطح منطقه، با همکاری اورژانس و سازمان هلال احمر، سبد آموزش شهروندی و سناریوهای اجرایی این مهم تدوین و با اهداف مدنظر در مساجد و مدارس هدف سطح منطقه پیاده سازی خواهد شد.

بنابراین گزارش، سومین نشست فصلی ستاد مدیریت مدیریت بحران با حضور سرپرست معاونت خدمات شهری، معاون فنی و عمران، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه، شهرداران نواحی، نمایندگان ادارات برق، گاز، هلال احمر، اورژانس، آب و پلیس راهور و سرکلانتر ششم  به منظوراتخاذ تدابیر پیشگیرانه در خصوص مدیریت عملیات بارش باران و نزولات جوی در فصول پاییز و زمستان برگزار و گزارشی از نقاط آبگیر شناسایی شده، تجهیزات، وسایل و امکانات منطقه ارائه شد.

انتهای پیام//

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 27973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =