اولتیماتوم یک ماهه دادستانی به یکی از دستگاه‌های دولتی برای ایمن‌سازی

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دادستانی به یکی از دستگاه‌های دولتی فرصت یک ماهه برای ایمن‌سازی داده و قرار بر این شده که در صورت عدم اقدام، این دستگاه پلمپ شود.

مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در خصوص سوء استفاده برخی افراد از جریانات اخیر و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در پایتخت، اظهار کرد: پس از اعلام این موضوع و برخوردهای صورت گرفته، تعداد این ساخت‌وسازها کمتر و وضعیت بهتر شده است. در برخی مناطق مشکل کاملا برطرف شده و در برخی مناطق نیز وجود دارد که شهرداری با همراهی دیگر نهادهای مرتبط در حال برخورد با آنهاست البته تعداد این تخلفات به دلیل برخورد قاطع بسیار کمتر شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نظارت‌ها به صورت مستمر و روزانه توسط شهرداری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته نظارت اتفاق می افتاد اما اعمال حاکمیت صورت نمی‌گرفت. در حال حاضر شهرداری با اقتدار کار خود را انجام می‌دهد و تا حد زیادی جلوی اتفاقات را در بسیاری از مناطق می‌گیرد. در مواردی که اراذل و اوباش به دنبال برخورد نیروهای شهرداری از زور و قدرت استفاده می‌کنند، پلیس وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: گزارشی از شهرداری در خصوص آمار ساخت و ساز غیرمجاز در تهران خواسته‌ایم که بر اساس آنچه اعلام شده، این گزارش در حال تکمیل است.

عباسی در رابطه با وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت نیز گفت: دادستانی به یکی از دستگاه‌های دولتی فرصت یک ماهه داده و قرار بر این شده که اگر ساختمان مورد نظر در این یک ماه ایمن نشود توسط مراجع قضایی پلمپ شود که بر همین اساس آن نهاد نسبت به مقاوم‌سازی اقدام کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از اخطار به پنج ساختمان ناایمن خبر داد و افزود: مقرر شده که این ساختمان‌ها نیز در فرصت مناسب ایمن‌سازی لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: با صاحبان تمام ۱۲۹ ساختمان ناایمن پایتخت در مناطق با حضور دادستانی جلسه برگزار شد و همه نسبت به تکالیف توجیه شدند که امیدواریم در راستای این تکالیف گام بردارند.

عباسی با بیان اینکه مسائل پیچیده ای در ایمن سازی وجود دارد، گفت: از جمله این موارد می توان به شرایط ساختمان، مسائل حقوقی، اختلاف مالکان و سرقفلی‌داران با مستأجران اشاره کرد که این موارد باید با تدبیر و درایت حل شود.

وی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای ایمنی ساختمان‌ها تا ایمن‌سازی نهایی، اظهار کرد: اقدامات اولیه همچون استقرار کپسول‌های آتش‌نشانی، آزاد کردن پله‌های فرار و نصب راهنمای طبقات در این ساختمان‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 28014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =