۴۷ گلوگاه سیلابی شناسایی شده است/ بی‌توجهی به نگهداشت شبکه آب‌های سطحی در سالیان اخیر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: شهر تهران به ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی نیاز دارد؛ در کنار تکمیل این شبکه موضوع مهمتر نگهداشت این شبکه است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ عباس شعبانی در آیین بهره برداری از ۵ پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی کفت: تهران با اختلاف ارتفاع ۹۰۰ متری مستعد سیلاب است؛ سیل ۱۳۴۱ تهران باعث شد سازمان برنامه و بودجه کار مطالعاتی انجام دهد و سیل‌برگردان های غرب و شرق در تهران ساخته شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: تا قبل از تاسیس شرکت خاکریز آب ۱۹۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب های سطحی احداث و تا امروز ۵۵۰ کیلومتر در شهر تهران ساخته و به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: ما باید نقاط گلوگاهی سیلابی را حل کنیم و در مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، ۴۷ گلوگاه شناسایی شده که در این میان ۱۲ گلوگاه درجه یک وجود دارد که باید رفع شود.

شعبانی با اشاره به اینکه تهران به ۷۰۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب های سطحی نیاز دارد، یادآور شد: در کنار تکمیل این شبکه موضوع مهمتر نگهداشت این شبکه است. این در حالی است که در سالهای اخیر این مساله مغفول مانده و حتی در برخی نقاط دچار ریزش شده بود.

وی تاکید کرد: هزینه تقریبی ساخت ۵۵۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب های سطحی که تاکنون ساخته شده، ۲۰ هزار میلیارد تومان است و باید نگهداشت از این سرمایه و دارایی ایجاد شده انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد باید ۱۶۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب های سطحی احداث کنیم که عموما در غرب تهران است، البته به این مساله نیز تاکید دارم که در حوزه نگهداشت این شبکه نیز نیمی از این بخش از زیرساخت های شهری نیاز به مرمت دارد.

شعبانی ادامه داد: ارزش ریالی این ۵ پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 28031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =