مناطق برتر در میزان برقراری انضباط مالی هر شش ماه یکبار معرفی می‌شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به معرفی مناطق برتر در میزان برقراری انضباط مالی گفت: این اقدام که هر شش ماه یکبار انجام خواهد شد، گامی موثر در راستای شفافیت و بهبود عملکرد مدیریت شهری است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، لطف الله فروزنده گفت: در راستای تحقق برنامه سوم توسعه شهر تهران، احصاء شاخص های کلیدی عملکرد مناطق ۲۲گانه، سازمان های وابسته و شرکت های تابعه و اندازه گیری و گزارش آن در مقاطع مختلف سال انجام و نتیجه آن در قالب گزارش شش ماهه به شهرداران مناطق و معاونت مربوطه ارسال شد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: وضعیت عملکردی مناطق در شاخص "میزان برقراری انضباط مالی " در ۵ سطح بسیار مطلوب، مطلوب، متوسط، نیازمند توجه و ضعیف دسته بندی شده اند و در گزارش حاضر که حاصل تلاش اداره کل امورمجامع، شورای سازمان ها و حسابرسی و مربوط به شش ماهه نخست سال جاری است، منطقه ۱۹ و بعد از آن منطقه ۸ و ۷ و مناطق ۲۱ ، ۲ و ۱۱ در سطح بسیار مطلوب ارزیابی شده اند که امیدواریم در شش ماهه دوم سال شاهد روند صعودی ارزیابی عملکردی مناطقی که در سطح متوسط، ضعیف و نیازمند توجه بوده اند، باشیم.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: این گزارش بیانگر میزان تحقق و دستیابی مدیریت شهری به ماموریت ها، سیاست ها، تدابیر و میزان تحقق اهداف کمی مصوب در برنامه پنج ساله سوم است.

وی افزود: شفافیت در عملکرد مالی، تعیین نقاط قوت و بهبود روند واحد های تابعه شهرداری و همچنین شناخت نقاط ضعف و رفع آن از جمله مزایای این گزارش گیری ها است که امیدواریم این مهم با جدیت دنبال شود تا هر چه بیشتر شاهد تحقق رویکرد های مدیریت شهری در دوره حاضر و تحقق اهداف آن باشیم.

فروزنده همچنین با اشاره به برخی شاخص های کلیدی در ارزیابی عملکرد مناطق گفت: میزان کاهش بدهی ها، تعداد و مبلغ اسناد برگشتی و میزان جرایم تاخیر تادیه ثبت نشده، نسبت کدهای تفصیل راکد و سنواتی به کل کدهای تفصیلی، تطبیق درآمد و حسابداری در خصوص مانده اسناد بدهکاری و موارد دیگر از جمله این شاخص ها بوده اند.

انتهای پیام 

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 28038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =