افزایش ۲۰برابری آبیاری فضای سبز از طریق بازچرخانی آب در دستور کار/هر چه فشار دشمن بیشتر، انگیزه خدمتگزاری به مردم هم بیشتر می‌شود

شهردار تهران با پرداختن به سه خواسته حداکثری، میانی و حداقلی دشمن از ایجاد فتنه در کشور گفت: خواسته حداکثری آنها تجزیه ایران، خواسته میانی کاهش سرعت پیشرفت و خواسته حداقلی آنها کاهش ظرفیت خدمت در کشور است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره برداری از پنج پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در تهران که امروز -شنبه ۱۴آبان ماه ۱۴۰۱- در یازدهمین شنبه امید و افتخار انجام شد، ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: بحث حوادث غیر مترقبه و تهدیدات آن در تهران همیشه مدنظر بوده به طوری که ۱۲ هزار هکتار از ۷۰ هزار بافت محیط شهر تهران، ناپایدار است و در کنار آن‌ سه گسل فعال در تهران عملا تهدیدی است که باید مرتفع شود. در حوزه این تهدید، نوسازی شهری بر مدار حمل و نقل عمومی باید انجام شود تا هم موضوعات ترافیک و آلودگی هوا رفع شود و هم ایمنی را برای تهران ایجاد کند.

وی افزود: تهدید بعدی سیلاب تهران است که با همتی که در شرکت خاکریز آب صورت گرفته از ۷۰۰ کیلومتر شبکه مدیریت آب‌های سطحی که در طرح جامع در نظر گرفته شده بالغ بر ۵۳۰ کیلومتر آن اجرا و مابقی نیز در دستور کار است. بازه زمانی که در این طرح در نظر گرفته شده تا سال ۱۴۲۰ است اما با تمهیدات اتخاذ شده سعی می کنیم آن را در مدت زمان کمتر از ۱۴۱۰ انجام دهیم. 

زاکانی ادامه داد: پروژه هایی که امروز در شنبه امید و افتخار دنبال می شود، تثبیت و بازسازی بخشی از شبکه های ایجاد شده قبلی است از جمله فرسودگی هایی که در کانال های ایجاد شده قبلی وجود داشت. البته بخشی از کار نیز مربوط به ایجاد است. ۴۷ نقطه گلوگاهی سیل خیز در تهران شناسایی شده که ۱۲ نقطه آن از نوع درجه یک، ۱۵ نقطه درجه دو و ۲۰ نقطه نیز از نوع درجه ۳ است. به طوری که این شبکه فعلی در تقاطع آریافر از نوع درجه یک است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه طوفان و فرونشست موضوعات بعدی هستند که در دستور کار مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفته و آن را پیگیری می کنیم تا ایمنی و رفاه برای شهروندان ایجاد شود، بیان کرد: مفتخریم ناظر به دومین تهدید یعنی سیلاب پروژه های خودمان را پیگیری و اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از گفته هایش با بیان اینکه این ایام با فتنه بزرگ در کشور همراه شده که دست های پیدا و پنهان آن حکایت از سه نوع خواسته دشمن یعنی خواسته حداکثری، میانی و حداقلی دارد، یادآور شد: خواسته حداکثری آنها تجزیه ایران عزیز ما است که مانع آن را انقلاب و انسجام و ایمان مردم می دانند و به همین دلیل هجمه ها را اغاز کرده اند و خواسته میانی آنها این است که سرعت و شتاب پیشرفت کشور را کم کنند تا این پیشرفت امکانی را فراهم نکند که یک نظام کارآمد در منظر جهانیان قرار گیرد. 

زاکانی هدف و خواسته حداقلی دشمن را از ایجاد آشوب را کاهش ظرفیت خدمت در کشور برشمرد و عنوان کرد: تمام تلاش آنها این است که یک جنگ ترکیبی را به ما تحمیل کنند. اما آنچه در شورا و شهرداری دنبال می شود این است که بتوانیم تمام این خواسته های دشمن را لگدمال کنیم و افق روشنی را پیش روی مردم قرار دهیم، هر چند هنوز این فتنه ها شروع نشده بود که ما شنبه های امید و افتخار را آغاز کردیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: مدیریت شهری در این فتنه بزرگ، وظایف خود را دنبال می کند که یکی از این وظیفه ها ذاتی است؛ به طوری که در صحنه برای حل مشکلاتی مانند آتش‌ سوزی و سد معبر اغتشاشگران باشد تا چهره شهر را به حالت اصلی آن برگردانیم که در این مدت هر شب این فعالیت ها دنبال شده است.

وی افزود: ما از این آشوب ها ناراحتیم اما افتخار می‌کنیم که نگذاشته ایم تهران به عنوان شهر آشوب زده شناخته شود. اینکه در این آشوب ها به پاکبان و آتش نشان ما حمله می شود نشان می دهد که این مسأله نیاز به تمهیدات ویژه ای دارد.

هر چه فشار دشمن بیشتر می‌شود، انگیزه خدمتگزاری به مردم افزایش می‌یابد

شهردار پایتخت با بیان اینکه به هیچ وجه نگذاشتیم این آشوبگری ها مانع پیشرفت شهر شود، تصریح کرد: طبق مسیر مشخص شده، توسعه شهر و افتتاح ها را دنبال می کنیم. هر چه فشار دشمن بیشتر می شود به ما انگیزه می دهد تا خدمتگزاری به مردم را بیشتر کنیم. 

زاکانی در ادامه درباره موضوع فضای سبز در تهران و اطراف آن گفت: سال گذشته ۱۴۵۰ هکتار فضای سبز را پیرامون شهر تهران افتتاح کردیم و امسال بنای افزودن ۱۵۰۰ هکتار داریم که البته سعی کردیم این فضای سبز را به سمت درختان مثمر سوق دهیم. 

افزایش ۲۰برابری آبیاری فضای سبز از طریق بازچرخانی آب

شهردار تهران با بیان اینکه بحث بحران آب را با مدیریت مشارکتی دنبال می کنیم و معتقدیم همه کارهایی که در تهران انجام می‌شود به ما مربوط است، اضافه کرد: در کارهایی که دیگران متولی هستند نیز خود را مسئول می دانیم و بر همین اساس تفاهم نامه ای با وزارت نیرو تنظیم شده که به زودی امضا می شود که در آن متعهد می شویم کلیه آبیاری فضای سبز را از طریق بازچرخانی آب انجام دهیم. هم اکنون تنها ۱۰ میلیون متر مکعب آبیاری از این طریق انجام می شود و درصدد هستیم یک عدد ۲۰۰ میلیون متر مکعبی را به آن اضافه‌ کنیم.  

هدررفت ۳۰درصدی آب در ۵ سد پایتخت

وی با اشاره به اینکه تهران ۵ سد آب دارد که شرایط ناپایداری دارند، اظهار کرد: در این شبکه ها از ۲۳ درصد تا بالغ بر ۳۰ درصد آب هدر می رود. شبکه فرسوده ای که بیش از ۵۵ سال قدمت دارد و بخش عمده ای از آب در آن هدر می رود.

شهردار تهران انتقال با ثبات آب، ایجاد فرهنگ درست مصرف، ایجاد زمینه های جلوگیری از مصرف بی رویه، تناسب استفاده از آب شرب و جلوگیری از استفاده از آن در مصارف دیگر را از موضوعاتی دانست که مدیریت شهری دنبال می کند و گفت: پرداختن به این موضوعات برای ما اهمیت دارد. با وزارت نیرو در نقطه مشترک ایستاده ایم تا به نحو احسن تامین آب در دسترس و سالم را داشته باشیم و مانع از هدررفت این موهبت الهی شویم.

زاکانی در پایان با اشاره به اینکه دیروز روز مبارزه با استکبار جهانی بود، خاطرنشان کرد: بزرگترین کار ما سازندگی و خدمات رسانی به مردم است که باید آن را محکم، با صلابت، متحد و با یکرنگی انجام دهیم، چرا که ابزار دشمن ایجاد تفرقه، شکاف و تضعیف هویت ملی و مذهبی ما است. همچنین از مردم کشور که همه امیدهای دشمن را نقش بر آب کردند تشکر می کنم. امیدواریم دین خود را به مردم، امام(ره) و رهبری ادا کنیم.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 28040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =