حوادث فتنه اخیر را برای نسل آینده مستندنگاری کنید/ ضرورت کالبدشکافی مرکز اعتدال عربستان در دانشگاه

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: روی مرکز «اعتدال» عربستان مطالعه کنید؛ ببینید چگونه در فضای سایبری سعی در لطمه زدن به انقلاب و مردم ایران دارند و چه تاثیری در فضای مجازی بر روی جوانان و نوجوانان ما دارند.

به گزارش شهر؛ محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در دیدار صمیمی با اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، جنبش دانشجویی را یکی از مهم ترین موتورهای محرک جامعه برای تعالی و پیشرفت عنوان کرد و افزود: حضور موثر دانشجویان انقلابی در دفاع از آرمان های انقلاب توهم یک طرفه بودن دانشگاه به نفع جریانات معارض را از بین برد و همه دیدند که نخبگان دانشگاهی در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلابی کم نمی گذارند.

توکلی زاده با بیان اینکه نسل ما سال ها حسرت حضور در دوران دفاع مقدس را تجربه کرده است، اظهار کرد: شرایط این زمان و اقدامات دشمن به قدری پیچیده شده است که به نظر می‌آید شاید شهدای دفاع مقدس حسرت حضور در این دوران و دفاع از ولایت را در این برهه داشته باشند.

وی افزود: به یاد دارم سالی که محسن حججی عزیز شهید شد حضرت آقا فرمودند شهید حججی حجتی شد برای نسل جوان ما. امروز هم شهادت آرمان و شهدای شاهچراغ حجت را در وحشیگری دشمن بر ما تمام کرده و مسئولیت همه ما سخت تر شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تقدیر از تلاش های جنبش دانشجویی در تبیین خط دشمن گفت: یکی از کارهای خوبی که جنبش دانشجویی در این فتنه انجام می‌دهد مستندنگاری حوادث اخیر است. باید برای حافظه تاریخی مردم اقدامات، شعارها و جنایت های این فتنه را مستند کرد. اگر مستند نگاری نکنیم نمی توانیم واقعیت هایی که امروز در حال وقوع است را به نسل های بعد منتقل کنیم؛ لذا تا میتوانید مستند تولید کنید. خاطره نگاری کنید. تمام حوادث را در قالب های مختلف روایت کنید. نسل بعد باید بداند در دانشگاه ها چه شعارهایی داده  شد. در کف خیابان با زن چادری، پلیس، بسیجی، آمبولانس اورژانس و اموال عمومی چه کردند.

توکلی زاده ادامه داد: در ماجرای دانشگاه شریف قصد داشتند حادثه کوی دانشگاه را بازسازی کنند اما نظام هوشیاری به خرج داد. ساعت توئیت ها را نگاه کنید. پیام هایی مانند «شریف به خون کشیده شد» یا اینکه «خانواده‌ها به داد دانشجویان شریف برسید» به وفور در بستر مجازی منتشر شد و بعد هم دروغشان آشکار شد که هیچ کشتاری در شریف اتفاق نیفتاده و خوشبختانه ماجرا به گونه ای تدبیر شد که در شریف هیچ تلفاتی نداشتیم.

توکلی زاده با بیان ضرورت تبیین دست های پشت پرده در این حوادث بیان کرد: ما اگر بتوانیم ثابت کنیم که این ها همه طراحی دشمن است مردم دیگر فریب نمی‌خورند. کسی که طراح این فتنه است ماجرای تاسف بار مهسا امینی را از دست نمی دهد. او به خوبی سوژه هایی را که می تواند بر احساسات پاک مردم سوار شود را می‌شناسد و از همین بهانه بهترین استفاده را برای اغراض آشوبگرانه خود می‌برد. برخی از این خبرنگارانی که توسط آمریکا آموزش دیده اند توجیه شده‌اند که دنبال چنین سوژه هایی باشند. در چنین وضعیتی باید نقشه سوزی دشمن کنیم. باید نمونه های انقلاب های رنگی را که با همین طراحی در کشورهای مختلف دنیا به وقوع پیوست برای مردم تبیین کنیم.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه دشمن سعی دارد در بین جریان انقلاب انشقاق ایجاد کند، تصریح کرد: در این فتنه هم برخی فریب خوردند و نتوانستند خط صحیح را تشخیص دهند و این شاخصه فتنه است که حق و باطل را چنان در هم می‌آمیزد که تشخیص حق بسیار دشوار می شود. برخی با شعارهای انقلابی در حال ضربه زدن به انقلاب هستند. 

توکلی زاده تاکید کرد: پیشنهاد من به جنبش دانشجویی این است که روی مرکز «اعتدال» عربستان مطالعه کنید. ببینید چگونه در فضای سایبری سعی در لطمه زدن به انقلاب و مردم ایران دارند و چه تاثیری در فضای مجازی  بر روی جوانان و نوجوانان ما دارند. دانشجویی که ساعت‌ها در معرض پیام‌های دشمنان در بستر مجازی است آنقدر در معرض دروغ های متعدد و بمباران تبلیغاتی دشمن قرار میگیرد که اگر تحت تاثیر قرار گرفت اتفاق عجیبی نیفتاده است.

وی افزود: نگذارید بچه های انقلابی دچار انفعال شده و احساس تنهایی کنند و روحیه شان تضعیف شود. ما باید هسته سخت انقلابی و اصیل خودمان را حفظ کنیم. در گام بعد هم بخشی از وقت خود را برای لیدرهای جریان معترض دانشگاه بگذارید. با آن ها گفت‌وگو کنید. قطعا در گفت‌وگوی منطقی بسیاری از حقایق روشن می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: مراقب باشید این فحاشی‌ها ما را دچار یک ادبیات سخیف نکند. ما نباید ادبیات دینی و انقلابی خود را کنار بگذاریم. تقید به اخلاق مرز ماست. نباید در لمپنیسم دشمن گرفتار شویم. به هیچ عنوان از ادبیاتی مشابه فحاشی آن ها استفاده نکنیم. جنس ما این نیست. باید هویت خودمان را تعریف کنیم و متناسب با هویت دینی و انقلابی خود با طرف مقابل صحبت کنیم. طرف مقابل هویت خود را از دست داده است و به صراحت برخی بی اخلاقی ها را مرتکب می شود و به آن افتخار هم می کند اما قرار نیست شکل آن ها شویم.

گفتنی است سلسله دیدارهای معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تشکل های دانشجویی به منظور دریافت نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات جنبش دانشجویی و استفاده از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف فرهنگی مدیریت شهری به صورت هفتگی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 28058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =