مسعود درستی در گفتوگو با شهر، درباره نبود هواکشهای میان تونلی در خطوط ۳ و ۴ مترو تهران توضیح داد: تعدادی از خطوط مترو [نظیر ۳ و ۴] که طی سالهاست در حال بهره برداری هستند، با نواقصی مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری مترو تهران و حومه در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اغلب نحوه تحویل سازههای مترو به گونه ایست که بخش مورد استفاده مردم نظیر سالن بلیت، سکو، پله برقی و ... در اولویت تکمیل قرار میگیرد و باقی سازههایی که خیلی در معرض دید مردم و رفت و آمد نیستند، در گام دوم تکمیل قرار میگیرند.
درستی تأکید کرد: این روند در همه جا درست نیست، چرا که در حال حاضر در خط ۳ پایانه وجود ندارد. نصب هواکشهای میان تونلی هم معمولاً از همین روند تقلید میکند.
وی ضمن اشتباه خواندن این روند گفت: هواکشهای میان تونلی نقش کلیدی در بهره برداری ایستگاهها ایفا میکنند. کمبود هواکشهای میان تونلی در خط ۳ بسیار ملموس است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری مترو تهران و حومه با اعلام اینکه از ابتدای امسال دو عدد هواکش میان تونلی در خط ۳ نصب شده است، افزود: خط ۳ مترو تهران در کل نیاز به ۲۷ هواکش میان تونلی دارد که تاکنون ۱۱ عدد آن نصب شده است.
به گفته درستی؛ برنامه ریزیهای لازم برای نصب ۱۶ هواکش میان تونلی دیگر در خط ۳ انجام شده است.
وی با بیان اینکه بین هر دو ایستگاه، یک هواکش میان تونلی و یک پله فرار وجود دارد، عنوان کرد: البته بین هر دو ایستگاه علاوه بر هواکشهای میان تونلی، تجهیزات و تأسیسات تهویه نیز وجود دارد.
انتهای پیام/
نظر شما