«اکوپارک فرحزاد» ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به روی شهروندان گشوده می‌شود

شهردار منطقه۲ گفت: براساس برنامه پیش بینی شده اکو پارک فرحزاد تا روز طبیعت برای میزبانی از شهروندان و طبیعت گردان به بهره برداری می رسد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ، مهدی صالحی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تلاش دارد تا فرحزاد به هویت اصلی خود برگردد گفت:  رود دره فرحزاد یکی از ظرفیت های ارزشمند و با اصالت تهران است که در گذشته به عنوان نقطه فرح بخش شهر شناخته می شد و توسعه شهر نشینی ساختار طبیعی و هویت آن را تحت تاثیر قرارداده است  و اهتمام مدیریت شهری براین است تا  با احیای آن، رود دره به هویت خود بازگردد.
وی با بیان اینکه اقدامات زیر ساختی برای آغاز احداث اکوپارک انجام شده است ، گفت: وجود معتادین متجاهر یکی از مهم ترین معضلات این رود دره بود که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه اجتماعی  با هماهنگی نیروی انتظامی معتادین متجاهر جمع آوری شد.
شهردار منطقه۲ تامین امنیت رود دره  را از دیگر برنامه های اجرایی برشمرد و گفت: برای ایجاد دسترسی و تردد مداوم مأموران نیروی انتظامی از پل آبشار تا پل خوش‌مرام مسیری به طول ۲ هزار و۲۵۰‌متر ایجاد و همزمان کانکس‌هایی در ۳ محدوده پل خوش‌مرام، پل آبشار و چهل پله جانمایی شد تا با استقرار پلیس محل برای حضور دوباره معتادان ناامن شود.
صالحی  افزود: تامین روشنایی از دیگر راهبردها در ایجاد امنیت در رود دره است که در همین راستا ۲۵ پایه چراغ به ارتفاع ۱۲‌متر نصب شد تا  پیاده‌راه روشن شود و سعی داریم  بدین شکل زمینه حضور خانواده ها را فراهم کنیم.ما همچنین تصمیم داریم تا از تیم های  ورزشی و کوهنوردی دعوت کنیم تا همچون گذشته از این مسیر به سمت امامزاده داوود کوهنوردی کنند.
وی با بیان اینکه مسئولیت اجرایی احداث اکوپارک بر عهده  سازمان بوستان‌ها و فضای‌سبز شهرداری تهران است افزود: اکنون زمینه برای اجرای طرح اکوپارک فراهم شده و پیش بینی می شود  تا پایان سال فاز اول اکوپارک در فرحزاد اجرا شود.
شهردار منطقه ۲ گفت: در احداث اکوپارک از مصالح سنگین استفاده نمی شود ومنطبق با ویژگی­های طبیعی طراحی شده است.

انتهای پیام

۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 28151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =