ساخت شهرک الگو در منطقه ۱۹/ صیانت از حقوق عامه مردم در برخورد با سوداگران زمین

شهردار منطقه ۱۹ در نشست با اصحاب رسانه در خصوص مقابله با ساخت‌سازهای غیر مجاز اخیر در ناحیه ۳ این منطقه بر صیانت از حقوق عامه مردم در برخورد با سوداگران تأکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در نشست خبری تورج فرهادی با اشاره به ورود اراضی زراعی به این محدوده و ایجاد ارزش افزوده ویژه گفت: این اراضی با تغییر کاربری مورد سو استفاده قرار گرفته است به گونه ای که سوداگران اراضی را بدون اذن موقوفه و مدیریت شهری تفکیک کردند و با قولنامه به مردم فروختند.
او با بیان اینکه افرادی که دارای مشکلات اقتصادی و مسکن هستند،توان ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند، گفت: این اقدامات توسط افراد و گروه‌های سازمان یافته انجام می‌شود که قدرت و ضرب و زور دارند.
شهردار منطقه ضمن اشاره به برخورد با رویه غلط و غیر مجاز ساخت و ساز بیان کرد: با تصویب طرح باز آفرینی ناحیه سه اتفاقات مثبتی در این محدوده رخ خواهد داده و بخش بسیاری از این زمین‌ها دارای طرح از لکه سفید خارج می شوند و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند براساس پهنه‌ها و کاربری‌ها، مجوزهای لازم برای ساخت و ساز را اخذ کنند البته این امر منوط به این است که مالکیت به صورت قطعی مشخص شده باشد.  
فرهادی در ادامه افزود: اگر مالکیت و مجوزهای موقوفه آماده و پهنه و کاربری رعایت شده باشد، اشخاص به راحتی می‌توانند پروانه بگیرند و براساس این اساس ساخت و ساز قانونی کنند.ضمن اینکه املاک مسکونی که به صورت غیرمجاز، غیرمستحکم ساخته شده باشند باید از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ پیگیری شود.
فرهادی تأکید کرد: هیچ گونه مماشاتی با زمین‌خواران صورت نخواهد گرفت و هیچ کس حق ندارد فضاهای عمومی را تبدیل به محیطی برای ساخت و ساز غیرمجاز کند؛ چرا که این موضوع باعث ایجاد هرج و مرج می‌شود و برنامه کلی و کلان، برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز است و شرایط به نحوی ریل‌گذاری خواهد شد که به کسانی که می‌خواهند در چارچوب قانون فعالیت کنند، کمک شود.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از محلات الگو در این منطقه پیش‌بینی و طرح خوبی برای آن ترسیم شده است افزود: یکی از دو شهرک الگو در این منطقه در بالای میدان مرکزی میوه و تره بار به مساحت ۱۵ هکتار ایجاد خواهد شد و سازندگان این شرکت، بین المللی هستند و فضای لازم برای استقرار آنها آماده شده است.  
انتهای پیام 

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 28164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =