سفارش‌گذاری ناوگان اتوبوسرانی به تناسب معابر تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تأمین و سفارش‌گذاری خودروهای جدید در ناوگان اتوبوسرانی تهران به تناسب معابر شهر خبر داد.

بهرام نکاحی در گفت‌وگو با شهر، درباره اولویت‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: زمانی‌که تهران نیاز به ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل عمومی دارد، نمی‌توانیم تمام انرژی خود را در یک حوزه نظیر بازسازی یا نوسازی متمرکز کنیم. همزمان فعالیت‌هایی نظیر راه اندازی اتوبوس مدرسه، نظارت‌ بر عملکرد، بازسازی، نوسازی، بهسازی و ارتقای کمی و کیفی در موازات یکدیگر انجام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به در دستور کار گذاشتن همزمان رشد و توسعه در ناوگان اتوبوسرانی، عنوان کرد: قطار توسعه و رشد در حوزه نوسازی و فناوری‌های جدید به حرکت درآمده و یقین دارم که اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقلی تهران رقم خواهد خورد.

نکاحی ضمن اشاره به نگاه ویژه شهردار تهران به حمل و نقل عمومی، گفت: امیدوارم این نگاه ویژه، کمبودها و عقب ماندگی‌های جدی گذشته را برطرف کند.

وی درباره تحویل اتوبوس از وزارت کشور هم اظهار کرد: امیدواریم که تا پایان امسال بالغ بر هزار دستگاه اتوبوس از وزارت کشور تحویل بگیریم. در نخستین مرحله تحویل، قرار بر ۲۵۶ دستگاه بود که تاکنون ۱۴۲ دستگاه آن را تحویل گرفته ایم. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه سخنان خود به اتوبوس مدرسه اشاره کرد و  استقبال از آن را عالی خواند و عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه برخی از معابر شهری عرض کمتری دارند و امکان تردد اتوبوس در آن به راحتی وجود ندارد، قرار است که به تناسب شبکه معابر تهران، خودروهای جدید(اتوبوس هایی با اندازه مناسب تر) تأمین و سفارش گذاری شود. 

نکاحی در پایان تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که نخستین مد حمل و نقل، پیاده مداری است. باید فرهنگ پیاده مداری در شهر تهران ترویج و بستر آن آماده شود؛ البته مدیران هم باید در این راستا گام بردارند. 

انتهای پیام/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 28175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =