فروزنده: ایرادات مربوط به مدیران قبلی را اصلاح می‌کنیم/ فرهادی: ظرفیت بوستان ولایت برای تبدیل به پردیس فناوری بررسی می‌شود

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ما هیچ نقشی در اقدامات سالهای ۹۶ تا ۹۹ نداشتیم، گفت: ما عملکردی که مرتبط با مدیران قبلی است، اصلاح می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ شهرداری منطقه ۱۹ اظهار کرد: گزارش حسابرسی مربوط به سال ۹۶ تا ۹۹ بوده و بخش قابل توجهی از آن به اتمام رسیده است. در خصوص قیمت تمام شده خدمات باید بگویم که در کشور هنوز در هیچ بخشی اجرایی نشده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ما وارث هستیم، یادآور شد: تلاش ما این است مواردی که در شورا مطرح می شود پیگیری کنیم. ما هیچ نقشی در اقدامات سالهای ۹۶ تا ۹۹ نداشتیم. اگر موارد پیش از سال ۹۶ ابلاغ شده و در این سالها اجرایی نشده باید پاسخ بدهند.

فروزنده با بیان اینکه سیاست ها باید درست باشد و مناطق را دچار دردسر و گرفتاری نکند، تصریح کرد: بحث این است که عملکرد مربوط به مدیران قبلی است و ما باید آن را اصلاح کنیم و وظیفه داریم تذکرات را بشنویم و مباحث را پیگیری کنیم.

بررسی بوستان ولایت برای تبدیل به پردیس فناوری توسط شهردار تهران

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ نیز در واکنش به گزارش حسابرسی این منطقه گفت: بسیاری از ایرادات مربوط به دوره های قبلی مدیریت شهری بوده اما با تمام این تفاسیر اتفاقات جاری به طور خاص پیگیری می شود و تلاش ما این است به نقطه مطلوب برسیم و فضاهایی که هزینه های سنگینی برای آن ها انجام شده در اختیار شهر قرار بگیرد.

وی در خصوص پرونده کوه نور یادآور شد: این پرونده در سال ۸۴ فاقد پروانه و سند بوده و با توجه به اینکه بر اساس مقررات ملی ساختمان و ضوابط آتش نشانی سفت و سخت نبوده با توافق طرفین ساخته شده است. این پرونده از سوی نهادهای نظارتی در دست بررسی است و هر توضیح اضافی ممکن است مورد استناد و قضاوت قرار بگیرد اما پیگیر هستیم که پایان کار این مجتمع به درستی صادر شود. جلساتی با مالکان برگزار شد که در این زمینه صلح برقرار شود.

فرهادی با بیان اینکه پروژه صد در صد تکمیل شده است، گفت: تنها تأییدیه آتش نشانی و ایمنی طرح باقی مانده که مشاور در حال پیگیری برای دریافت این تأییدیه است.

وی با بیان اینکه املاک زیر مجموعه تبصره ۶ ماده ۵۵ جزء اموال عمومی و بخشی دیگر از آن مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی است، تصریح کرد: لیست کامل این املاک وجود دارد و منتظر تأیید این طرح ها بر اساس تبصره ۶ هستیم.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه بوستان ولایت ۲۸۰ هکتار است، خاطرنشان کرد: از زمانی که ما در حوزه شهرسازی فعالیت می کردیم دو طرح برای این بوستان تهیه شد و با توجه به انتقادات مورد بازبینی قرار گرفت. اخیراً شهردار تهران نگاه ویژه ای به این مجموعه تحت عنوان پردیس فناوری دارد که می تواند ظرفیتی فوق العاده ویژه برای شهر تهران باشد. اقداماتی که تاکنون انجام شده توسط سازمان املاک و سازمان فضای سبز بوده و تا تحویل منطقه نشود قابلیت پیگیری نخواهد داشت اما با این وجود پیگیر اتفاقات خوب برای شهر تهران هستیم.

وی افزود: در خصوص موزه پرواز در تلاش هستیم مشکل مالکیت این موزه را برطرف کنیم که ارتش و بنیاد مستضعفان در این خصوص اختلاف نظر دارند و به دنبال این هستیم که تهاتر انجام دهیم و پروژه را به سرانجام برسانیم. پروژه شهر آفتاب نیز توسط سازمان سرمایه گذاری و سازمان املاک پروژه اجرا شده و در نهادهای نظارتی در حال بررسی است. به محض اینکه مستندات کافی ارائه شود پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

فرهادی با اشاره به مدیریت پسماند در میادین میوه و تره بار گفت: آنچه که غرفه های میادین به سازمان مدیریت پسماند به عنوان شارژ پرداخت می کنند، شارژ نگهداری است. چند سال است که عوارض پسماند دریافت نکرده ایم و قرار شده با همکاری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند موضوع را پیگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که تصفیه خانه این منطقه را تا سال آینده به بهره برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۹ گفت: اتفاقاتی که در خلازیر و ناحیه سه روی می دهد، به دلیل بلاتکلیفی این بخش و عدم وجود طرح تفصیلی آن است.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 28190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =