تلاش می‌کنیم ایستگاه مترو فدک رونق بگیرد

صبح روز سه شنبه- ۱۷ آبان ۱۴۰۱- جلسه مشترک شهرداری منطقه هشت، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه و شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با هدف بررسی ظرفیت ایستگاه مترو فدک برای تبدیل شدن به مجتمع ایستگاهی برگزار کرد و از این ایستگاه بازدید شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هشت، فاطمه تنهایی شهردار منطقه از رصد و مطالعه ایستگاه های مترو موجود در محدوده برای راه اندازی مجتمع ایستگاهی خبر داد و گفت: در بازدیدها و جلسات مشترکی که با شرکت های بهره برداری مترو و ساماندهی مشاغل داشتیم در نهایت به گزینه فدک رسیدیم.

تنهایی افزود: مسائلی از قبیل غرفه سازی و بازگشایی مجتمع و چگونگی واگذاری غرفه ها در اختیار شرکت ساماندهی مشاغل است و موضوعاتی مانند تبلیغات محیطی و ایجاد دسترسی ها و ساماندهی آنها بر عهده منطقه است.

او با اشاره به ظرفیت محدود ایستگاه فدک گفت: این ایستگاه همانند دیگر مجتمع های ایستگاهی فعال(چهار راه ولیعصر(عج) و امام خمینی(ره)) گسترده نیست ولی با این حال تلاش برای رونق و فعال سازی آن را داریم.

در ادامه حامد عباسی نامی سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه بر ضرورت شفاف سازی الزامات اولیه واگذاری غرفه ها در این مجتمع ایستگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: الزامات فنی که باید بر اساس کارشناسی صورت بگیرد از قبیل کم و کیف قرادادها و ... باید در مراحل بعدی صورت بگیرد و در اولویت بعدی قرار دارد.

او با اشاره به شعار تهران ام القرای شهرهای جهان اسلام، گفت: در همین راستا باید فضای مناسبی که دارای بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) هست برای افرادی که قصد فعالیت اقتصادی دراین فضا را دارند تامین شود.

به گفته او حجم جا به جایی روزانه مسافر در این ایستگاه بین ۲۵ تا ۳۰  هزار نفر است که می تواند برای رسیدن به اهداف این ایستگاه به عنوان مجتمع ایستگاهی در ابتدای راه مناسب باشد.

سعید بیگی عضو هیأت مدیره و سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز بر ضروروت ساخته شدن و فعال شدن مجتمع های ایستگاهی در شهر تاکید کرد و گفت: با رایزنی هایی که با اتحادیه ها و اصناف انجام می دهیم آنها را پای کار می آوریم و به رونق بخشی این فضا کمک خواهیم کرد.

بیگی منطقه هشت را قطب پوشاک معرفی و خاطرنشان کرد: همین خصیصه می تواند این مجتمع ایستگاهی را متمایز از دیگر مجتمع ها کند.

او ساماندهی کردن دستفروشان و زنان سرپرست خانوار و ... در قالب غرفه های این مجتمع را نیز به عنوان یک ایده پیشنهاد داد.

او بر ضرورت ساخت فاخر غرفه ها و مجتمع تاکید کرد و افزود: در این مجتمع باید به تولید و عرضه پوشاک ایرانی با برند ایرانی  توجه خاص داشته باشیم.

او بر همکاری شرکت تابع خود برای سرمایه گذاری، ساخت و تامین منابع مجتمع ایستگاهی فدک تاکید کرد.

در انتهای جلسه نیز بازدید از ایستگاه فدک با حضور مهمانان صورت گرفت.

انتهای پیام 

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 28213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =