خانه‌های گردشگری در محلات پایتخت راه‌اندازی می‌شود

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران گفت: ستاد گردشگری در مناطق باید در برنامه‌های مناسبتی تحت عنوان گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری اوقات فراغت و... با واحدها فعالیت و مشارکت داشته باشند. به طوری که در این زمینه ستاد به عنوان سیاستگذار و مناطق به عنوان بازوهای اجرایی عمل خواهند کرد.

امیر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره تبدیل ستاد گردشگری به سازمان گفت: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیگیر تبدیل ستاد به سازمان است، اما با مصوبه شورای شهر تهران، با سازمان شدن ستاد گردشگری، برخی از شرکت ها و پست های سازمانی ادغام خواهند شد که در این خصوص مذاکراتی با سازمان امور استخدامی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود، افزود: با توجه به نگاه شهردار تهران به حوزه گردشگری از ظرفیت و پتانسیل حوزه گردشگری در جهت تحقق شعار تهران الگوی جهان اسلام استفاده می شود.

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران ادانه داد: اجرای برنامه براساس تقویم مناسبتی ملی از وظایف حوزه گردشگری است و ستاد گردشگری با توجه به نقش مشارکتی که می تواند با همه مجموعه ها داشته باشد باید بتواند در مناطق در برنامه های مناسبتی تحت عنوان گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری اوقات فراغت و... با واحدها فعالیت و مشارکت داشته باشد و در این زمینه ستاد به عنوان سیاستگذار و مناطق به عنوان بازوهای اجرایی عمل خواهند کرد.

وی بیان کرد: نشریه روایت تهران که به معرفی جاذبه های گردشگری مناطق 22 گانه می پردازد از این پس به جای برون سپاری با نظارت و همکاری مدیران گردشگری مناطق  منتشر خواهد شد.

قاسمی یادآور شد: با توجه به اینکه  ظرفیت محلات و کانون های گردشگری بسیار حایز اهمیت است؛ به رغم حجم فعالیت گردشگری در محلات مذاکراتی انجام شده تا این حوزه در محلات به عنوان خانه گردشگری فعالیت کند.

وی شناسایی، حمایت و مسیر دادن به تورهای مستقل و اشخاص تاثیرگذار در حوزه گردشگری محلات را از دیگر اهداف ستاد گردشگری در مناطق است.

قاسمی با اشاره به صحبت های وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر استفاده از اتوبوس های گردشگری و تهیه تابلوهای معرفی اماکن گردشگری توضیح داد: مذاکراتی با شرکت واحد اتوبوسرانی در حال انجام است که بتوانیم تعداد اتوبوس های گردشگری را افزایش دهیم و حتی بتوانیم تولید و تجهیز اتوبوس های گردشگری را انجام دهیم. همچنین استفاده از تابلوهای معرفی اماکن گردشگری مناطق در کنار احیای مسیرهای گردشگری از دیگر اقدامات مهمی است که مناطق باید در دستور کار خود قرار دهند.

 وی همچنین با تاکید به معرفی تاریخچه محلات در سامانه جامع گردشگری افزود: در حال حاضر سامانه جامع گردشگری با عنوان ویزیت تهران به عنوان مرجع کاملی از معرفی اماکن شهر تهران مورد استقبال شهروندان قرار دارد و باید تمامی اطلاعات گردشگری مناطق در این سامانه به صورت کامل بارگذاری شود.

انتهای پیام/

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 28224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =