نوجوانان در جشنواره «ایران آینده» آشپزی می‌کنند

در  جشنواره «ایران آینده» غرفه «مسابقه آشپزی» میزبان نوجوانان علاقه‌مند به آشپزی است.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مسابقه آشپزی با عنوان «خوشمزه بازی» زیرنظر مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و با حضور نوجوانان در باغ کتاب در حال برگزاری است.

پروانه دوستی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در این خصوص گفت: غرفه «خوشمزه بازی» که ویژه مسابقه آشپزی برای نوجوانان است، با وسایل لازم برای آشپزی تجهیز شده و علاقه‌مندان در قالب ۹ گروه ۳ یا ۴ نفره می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی افزود: هدف ما در این مسابقه علاوه بر ترویج فرهنگ تغذیه سالم و همچنین صرفه‌جویی در مصرف، ایجاد فضایی متفاوت برای نوجوانانی است که شاید تا کنون تجربه آشپزی نداشته‌اند و این تجربه متفاوت باعث ایجاد انگیزه، نشاط و شادمانی در دختران نوجوان می‌شود.

دوستی در خصوص نحوه برگزاری و داوری مسابقه گفت: معصومه عیوضی یکی از آشپزهای مطرح بین‌المللی هستند که در این برنامه داوری و آموزش گروه‌ها را به عهده دارند. گروه‌ها در بدو ورود توسط خانم عیوضی یک آموزش ابتدایی می‌بینند و سپس حدود نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه فرصت دارند تا غذای مورد نظر را آماده کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ ترویج فرهنگ مصرف بهینه را یکی از اهداف این مسابقه دانست و ادامه داد: بحث استفاده از مواد غذایی سالم و استفاده بهینه از مواد غذایی یکی از شاخص‌های مهم این مسابقه است. تقسیم کار بین گروهی، طعم و مزه غذا، سرعت عمل، تزیین غذا، نظافت و پاکیزگی حین آشپزی از جمله شاخص‌های دیگر مسابقه است.

مسئول غرفه مسابقه آشپزی در پایان گفت: در انتهای هر بخش، مزه غذا توسط داور مسابقه و همچنین دو نفر از حضار، تست می‌شود و نهایتا بر اساس جمیع شاخص‌های مسابقه، گروه برنده معرفی می‌شود و ۵۰ امتیاز دریافت خواهد کرد.

جشنواره «ایران آینده» از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ ویژه مدارس و از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در باغ کتاب تهران برای گروه سنی ۹ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 28233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =