۵ سند تخصصی رونمایی می‌شود/ افزایش تعداد پایگاه‌های مدیریت بحران به ۱۰۵ پایگاه

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۲ پایگاه مدیریت بحران در محله غنی‌آباد شهرری و دیگری در منطقه ۱۸ افتتاح می‌شود که با افتتاح‌های صورت گرفته تعداد پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران به ۱۰۵ پایگاه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شهر، علی نصیری در آیین افتتاح و بهره برداری از دستاوردهای این سازمان در دوازدهمین شنبه امید و افتخار اظهار کرد: در افق ۱۴۱۰ که تهران قرار است به کلانشهر الگوی جهان اسلام تبدیل شود، امیدواریم که پایتخت، شهری ایمن و آماده باشد.

وی درباره پروژه هایی که مورد افتتاح قرار می گیرند، توضیح داد: ۲ پایگاه مدیریت بحران که یکی از آنها در محله غنی آباد شهرری که پایگاه جدیدالحداث است و دیگری در منطقه ۱۸ که قبلا افتتاح شده و بازسازی آن انجام شده، مورد افتتاح قرار می گیرد، میزان اعتبار ساخت این دو پایگاه به ترتیب ۴۵ و ۷ میلیارد تومان است و با افتتاح آن تعداد پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران به ۱۰۵ پایگاه می رسد.

نصیری ادامه داد: یک اقدام تحولی در مطالعات لرزه خیزی و لرزه نگاری در تهران نیاز بود و در کنار ۱۳ لرزه نگار که وجود داشت، ۵ گمانه یا چاه عمیق لرزه نگاری برای شناسایی گسل های جدید در مناطق ۲۲، ۱، ۴، ۱۸ و ۱۵ ایجاد شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اضافه کرد: در خصوص گروه های دوام نیز ۲۲ هزار عضو در این حوزه فعالیت می کنند و این گروه ها نیاز به ارتقای سنی و جنسیتی دارد تا جوانتر و عادلانه‌تر باشد و بر همین اساس دوام مسجد محور دنبال می شود تا در هر منطقه ابتدا ۲ مسجد منتخب و پس از آن ۳۰۰ مسجد که نمازگزاران بیشتری دارد و در مرحله بعد تمامی مسجد شهر تهران برای این کار در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ۵ سند تخصصی مدیریت بحران نیز رونمایی می‌شود، گفت: بحث برنامه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران و برنامه پاسخ اضطراری طوفان کلانشهر تهران که در آن جای خالی تقسیم وظایف دستگاه ها وجود داشت، از دیگر برنامه های افتتاح امروز است. آغاز به کار تیم های ارزیابی مشترک ساختمان های مهم و بلند مرتبه و رونمایی از ۲ کتاب در راستای گسترش دانش عملیاتی حوزه بحران نیز امروز انجام و تقدیم جامعه دانشگاهی کشور می شود.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 28308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =