به گزارش شهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره رونمایی و راهاندازی سامانه آنلاین تامینکنندگان تایید شده مترو (سامانه AVL) اظهار داشت: راهاندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تامین، نصب و راهاندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهرهبرداری از ایستگاههای مترو خواهد شد؛ همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری میکند.
او خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیمانکاران و مشاورین داخلی کشور دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه هستند و به همین دلیل معمولا اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در متروی تهران انجام میشود.
امام افزود: اما تامین تجهیزات برقی، مکانیکی و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولا با تاخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان داخلی توان تامین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: به دلایل مختلف از جمله تحریمها، شرکتهای داخلی نمیتوانند تاییدیههای لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند. حتی اگر بتوانند تاییدیههای لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش پیدا میکند.
امام افزود: راهاندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده است تا از آن دسته تامینکنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی صورت گیرد. در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.
امام با اشاره به شفافسازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راهاندازی این سامانه، تاکید کرد: سیاستگذاری متمرکز، تامین کالا و تجهیزات به صورت غیرمتمرکز، تسری قوانین و آییننامههای مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیمگیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راهاندازی سامانه AVL است.
او با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تامینکنندگان تایید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردهای، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج میکند، اظهار کرد: تامینکنندگانی که توان تامین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تاییدیههای مورد نظر را در کمترین زمان دریافت میکند.
او بیان داشت: همچنین شرکتهایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست میدهند از سامانه خارج می شوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به این که تایید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکتهای داخلی فرآیندی مستمر است، عنوان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.
او در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه علاوه بر پیامدهای مثبتی که راهاندازی این سامانه برای متروی تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور که در حال رسیدن به فاز تامین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهرهمند خواهند شد زیرا این سامانه میتواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزندهای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راهاندازی این سامانه بر روی «سامانه تامینکنندگان و ارائهدهندگان خدمات شهرداری تهران» بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تامینکنندگان تایید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.
متقاضیان جهت مراجعه به این سامانه در ابتدا باید با گذراندن مراحل ثبت نام در سامانه my.tehran.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور به آدرس providers.tehran.ir مراجعه کرده و مراحل سه گانه خوداظهار عمومی، فنی و مالی را جهت ثبت در سامانه AVL انجام دهند.
نظر شما