در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات قابل ملاحظه‌ای در حوزه بحران صورت گرفته است/ نیاز کشور به ۱۴۰۰ پایگاه زلزله‌نگاری

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: کشور به ۱۴۰۰ ایستگاه زلزله‌نگاری نیاز دارد، اما تنها ۱۳۳ دستگاه وجود دارد که باید نسبت به افزایش این پایگاه‌ها اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمد حسن نامی در آیین افتتاح و بهره برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مدت ها بود که در حوزه بحران اقدامات قابل ملاحظه ای در حوزه ایمنی، پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به ویژه در سنوات گذشته شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره کارهای ارزشمندی انجام شده است، افزود: از شهرداری و شورای شهر تهران که برای بازگرداندن امنیت به شهر تهران تلاش می کنند، تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: پژوهش ها از عدم تاب آوری شهر تهران در مقابل ۵۶ مخاطره طبیعی و انسان ساز در تهران حکایت دارد که مهمترین این مخاطرات زلزله است.

وی بیان کرد: سه گسل خطرناک از تهران عبور می کند که گسل شهرری و مشا مهمترین و البته خطرناکترین آنهاست؛ در ۲۲۰ سال گذشته زلزله های بزرگی در شهر تهران روی داده است که اسناد آن موجود است.

نامی تاکید کرد: اگر بتوانیم مصالح ساختمانی و یا سازه های ساختمانی را به گونه ای تهیه کنیم که در مقابل زلزله ۸ ریشتری مقاوم باشند، می توان ادعا کرد که ایمنی به تهران باز می گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با بیان اینکه از حساسیت شهرداری تهران در این زمینه تشکر می کنم، گفت: به رغم اینکه کشور به وجود ۱۴۰۰ ایستگاه زلزله نگاری نیاز دارد اما تنها ۱۳۳ دستگاه وجود دارد که باید نسبت به افزایش این پایگاه ها اقدام کرد.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 28314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =