جمع‌آوری بیش از ۱۶۰ کیلوگرم لاستیک فرسوده و شیشه از محدوده منطقه ۱۵

رئیس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ۱۵ گفت: ۱۶۰ هزار و ۴۰۷ کیلوگرم لاستیک فرسوده و شیشه از محدوده منطقه ۱۵ در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی شهر جمع آوری شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی کریمی منفرد گفت: طرح جمع آوری لاستیک های فرسوده و شیشه های دور ریخته از طریق نواحی؛ طی هفت ماه گذشته انجام و پس از جمع آوری به مرکز بازیافت در ایستگاه بازیافت منطقه ۱۹ منتقل شد.

او به سایر اقدامات حوزه مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی جهت آموزش شهروندی به منظور ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مدیریت پسماند (کاهش تولید، کم حجم سازی و تفکیک در مبدأ) و پوشش تمامی مبادی تولید اعم از واحدهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، مذهبی و ... و کلیه گروه های مخاطب اعم از بزرگسالان، کودکان و ... به صورت مستمر طی این مدت انجام و ۱۲۳۶۶ نفر در واحدهای مسکونی، ۲۳۷۴ نفر از واحد های تجاری، ۲۹۳۴ نفردر مساجد و ۲۳۵۲ نفر در مراکز درمانی، فرهنگی و اداری ... از آموزش های لازم بهره مند شدند.

کریمی افزود: توزیع  ۲۹۹۰۲ کیسه،   ۵۰۰۹۲ بروشور، ۱۸۸۸ مخزن، اجرای طرح های نوین مدیریت، طرح جامع آموزش و اطلاع رسانی، تعویض کتب باطله با لوازم التحریر در غرف، اجرای گروه هنری در مدارس (نمایش عروسکی)، برپایی پسماند مارکت در ناحیه پنج محله افسریه جنوبی، هایپرپسماند در ناحیه شش، بوستان نرگس، ورزش‌ماند، نخستین تفریح‌ماند شهر تهران، میوه‌ ماند و رنگ آمیزی غرف بازیافت براساس فرمت جدید سازمان مدیریت پسماند در طرح استقبال از مهر از سایر اقدامات این حوزه در این مدت است.

رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه ادامه داد: روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن پسماند از غرف بازیافت،   خودروی ملودی  از درب منازل، راسته‌های تجاری و سطح محدوده جمع آوری می شود که تقریبا درصد تفکیک پسماند خشک از مبدأ را به ۴ الی ۵ درصد در سطح منطقه می رساند.
 

انتهای پیام//

۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 28335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =