آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی در منطقه ۱۹ با شعار «همسایه هم»

شهردار منطقه ۱۹ گفت: پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با شعار همسایه هم  به منظور فرهنگ سازی رفتارهای شهروندان در زندگی آپارتمان نشینی، با رویداد یک روز کم پسماند از امروز ۲۲ آبان در منطقه ۱۹ آغاز شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی در خصوص اهمیت آموزش های شهروندی در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی افزود: با فراگیری این آموزه ها حس تعلق محله ای، مشارکت اجتماعی و انسجام افزایش می یابد.
فرهادی ادامه داد: این پویش در سه محور قوانین و حریم خصوصی، همسایگی، مشارکت و محیط زیست و کاهش پسماند با به کارگیری ابزارهای تبلیغاتی و مشوق های اجتماعی، تدوین ضوابط و مقررات جدید به منظور حرکت برای ایجاد الگوی جدید همسایگی آغاز شده است.
او با اشاره به اینکه اولین رویداد این پویش با عنوان رویداد یک روز کم پسماند از امروز آغاز شده است گفت: این برنامه با تأکید بر تعهد عملی شهروندان، نسبت به تولید کمترین میزان زباله در یک روز خاص در هفته و به منظور حساس سازی نسبت به این حوزه اجرا می شودکه به همین منظور گروه نمایش با موضوع مدیریت پسماند همراه با آموزش آشنایی با انواع پسماند توسط کارشناس و توزیع کارتن پلاست در مدرسه شهید موسوی برگزار می شود.
به گفته این مسئول آپارتمان ایمن به عنوان دومین رویداد این پویش فردا برگزار خواهد شد که این برنامه به منظور ارتقای امنیت ساختمان در برابر زلزله، آتش سوزی، سایر حوادث احتمالی با حضور کارشناسان آتش نشانی برای آموزش اهالی درخصوص نکات ایمنی، اجرای مانور زلزله، برگزاری مسابقات مختلف نقاشی و عکاسی و  ... با محوریت کودکان و نوجوانان در راستای کاهش خسارات در بلایا و حوادث اجرا می شود.

انتهای پیام 

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 28391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =