بهره‌برداری از نخستین بوستان تخصصی مادر و کودک؛به‌زودی

شهردار منطقه ۱۰ از بهره‌برداری نخستین بوستان تخصصی مادر و کودک شهر تهران در آینده‌ نزدیک خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» گفت: کلنگ افتتاح بوستان باغ نظر سال گذشته در بازدید قرار خدمت دکتر زاکانی، شهردار تهران از منطقه ۱۰ به عنوان نخستین بوستان تخصصی مادر و کودک در شهر تهران زده شد.

وی ادامه داد: این بوستان با پیگیری‌هایی که از سوی شهرداری منطقه در راستای تملک و فعالیت اجرایی که سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران انجام داده، به مرحله افتتاح و بهره‌برداری نزدیک شده است.

شهردار منطقه با بیان اینکه بوستان باغ نظر دارای طراحی‌های ویژه‌ای به عنوان نخستین بوستان تخصصی مادر و کودک در شهر تهران است، اظهار داشت: اتاق ویژه مادر و کودک همراه با تخت کودک، اتاق ویژه تغذیه، سهولت دسترسی به فضاهای تفریحی از نظر موقعیت مکانی، زمین بازی ویژه کودکان، رینگ پیاده‌روی مادران با قابلیت استفاده از کالسکه و... از جمله ویژگی‌های این بوستان است.

اخ الصنایع با بیان اینکه در این بوستان اصول و استانداردهای ایمنی ویژه کودکان رعایت شده است، تصریح کرد: بوستان مادر و کودک باغ نظر به گونه‌ای طراحی و احداث شده است که از هرگونه مشاغل مزاحم یا آلاینده که می‌تواند ایمنی مادران و کودکان را با خطر روبه‌رو سازد، پرهیز شده است.

اخ الصنایع به عزم مدیریت شهری برای افزایش سرانه‌های خدماتی از جمله فضای سبز عمومی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه منطقه ۱۰ با کمبود سرانه فضای سبز عمومی روبه‌رو است. با این حال، شهرداری منطقه رویکرد خویش را در جهت توسعه فضای سبز عمومی با خرید باغات شخصی و تبدیل آن به بوستان قرار داده که در این چارچوب، باغ عزیز از باغات قدیمی منطقه در روزهای گذشته خریداری و اقداماتی برای خرید چند باغ دیگر از جمله باغ جعفریان انجام داده است.

انتهای پیام 

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 28392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =