برگزاری مسابقه کتابخوانی و اجرای برنامه «کتاب بیار کتاب ببر» در منطقه ۱۵

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۵ از برگزاری ویژه برنامه های یار مهربان همزمان با فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵،   محمد حسن رجبی ضمن عرض تبریک به دوستداران مطالعه وکتابداران سطح منطقه به مناسبت فرارسیدن این ایام افزود: ویژه برنامه های  متنوع فرهنگی درسطح محلات و کتابخانه های منطقه  با شعار واحد " ما همانیم که می خوانیم " از ۲۱ آبان آغاز و تا ۲۷ آبان ادامه دارد.

او در ادامه هدف از پاسداشت و نکوداشت این ایام را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، رشد کمی و کیفی شاخص مطالعه شهروندان و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی، ایجاد انگیزه و تشویق شهروندان به مطالعه و قرار دادن کتاب در سبد هزینه خانواده، تقویت و حمایت از تشکل های فعال در این حوزه و تقویت ظرفیت های تالیف و تولید و عرضه کتاب و حمایت از عوامل بیان کرد.

رجبی به تشریح این ویژه برنامه ها پرداخت و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب سلام بر ابراهیم ۲ و اهدای جوایز به نفرات برگزیده در سرای محلات و مدارس منتخب، فضاسازی و تهیه پوستر و تیزر و تبلیغات محیطی، تقدیر و تجلیل از مسئولین کتابخانه های سرای محلات، برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه های سرای محلات، غرفه های مطالعه کتاب با عنوان «کتاب بیار کتاب ببر»، برگزاری مسابقات خلاصه نویسی در مدارس با مشارکت آموزش و پرورش، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های ۵ گانه کتابخوانی و ارسال پیامک انبوه در رابطه با اهمیت مطالعه و کتابخوانی در سطح نواحی هفت گانه و سرای محلات این منطقه از جمله برنامه های این ایام است.

او به ویژه برنامه اداره آموزش شهروندی منطقه به همین مناسبت در سطح مدارس و خانه های کودک در دو بخش دختران و پسران اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم تقدیر از دانش آموزان فعال کتابخانه ها، سفر به سرزمین کتاب(بازدید کودکان ۳ تا ۶ ساله از کتابخانه ها)، مسابقه کتابخوانی در مدارس منتخب، اهدای شاخه گل به اعضای کتابخانه ها، برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، قصه گویی و تصویر سازی داستانی ویژه کودکان و  ... از بخش های این برنامه است.

انتهای پیام//

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 28403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =