اعطای مجوز ساخت به ساکنان محدوده ۴۹ هکتاری خرمنکوب تا سقف ۵ طبقه

خسروی از امکان صدور مجوز ساخت و ساز در بخشی از املاک واقع در حاشیه طرح موسوم به تاکا و پایان بیست سال چشم انتظاری شهروندان محدوده خرمنکوب برای تحقق این مهم خبر داد.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درخصوص امکان صدور مجوز ساخت و ساز در بخشی از املاک واقع در حاشیه طرح موسوم به تاکا و محدوده خرمنکوب در منطقه ۱۸ اظهار کرد: محدوده خرمنکوب یا همان شهرک مفید بخشی از بافت مسکونی محلات خلیج فارس بوده که ساکنان آن به دلیل همجواری املاکشان با طرح موسوم به تاکا نزدیک به دو دهه از نعمت ساخت و ساز محروم مانده و مدتها پیگیر تحقق مجدد این مطالبه بحق خویش از مدیریت شهری شدند.

وی افزود: مدیریت شهری منطقه پس از طرح مطالبه شهروندان این محدوده در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران و کسب موافقت اصولی از پارلمان شهری ، توانست مجوز ساخت و ساز برای تعداد ۴۷۰ قطعه پلاک ثبتی را اخذ کند.

خسروی همچنین با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران، مالکین اراضی و مستحدثات واقع در محدوده خرمنکوب به مساحت ۴۹ هکتار می توانند برای اخذ مجوز ساخت و ساز تا ۵ طبقه نیز اقدام نمایند، ادامه داد: علاوه بر ارائه این تسهیلات به دارندگان اراضی ۲۰۰ متر مربعی و گذر ۸ متری در پهنه موسوم به R ۱۲۲ ، مالکین بافت‌های فرسوده نیز می توانند از امتیاز یک طبقه اضافه بنای تشویقی نیز بهره مند شوند.

شهردار منطقه ۱۸ در پایان خاطرنشان کرد: در نشست اخیر نمایندگان دستگاه های خدمات رسان اعم از مدیریت شهری ، قوه قضائیه و محیط زیست با مالکان گودهای پر خطر واقع در محلات خلیج فارس که محدوده خرمنکوب نیز در حاشیه آن واقع شده، مقرر شد تا حداکثر یک ماه آینده، عملیات مقاوم سازی جداره های مسیل کن و گودها آغاز تا بخشی از تهدیدات زیست محیطی برای ساکنین این محدوده برطرف شود.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 28431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =