لایروبی بیش از ۴ هزار متر از قنوات شرق پایتخت

شهردار منطقه ۱۴ گفت: همزمان با برودت هوا و احتمال بارش های فصلی بیش از ۴ هزار متر از قنوات قدیمی و مهم شرق تهران در منطقه ۱۴ لایروبی و پاکسازی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به رسوب‌برداری و بازسازی قنوات در آستانه آغاز فصل زمستان، گفت: این عملیات، با استفاده از کارگران و ماشین‌آلات لازم به طول بیش از ۴ هزار متر در دو قنات سلیمانیه و عزیزی اجرایی شده تا هنگام بارش‌ و جریانات حاصل از بارندگی مشکلی ایجاد نشود.

سالاری پور با اشاره به اینکه جلوگیری از مسدود شدن انهار و ریزش‌برداری کوره‌های قنوات از دیگر اقدامات این طرح است، افزود: اداره مسیل ها و قنوات در راستای برنامه های زمانبندی شده علاوه بر لایروبی نسبت به مدیریت بهینه برداشت آب از قنوات اقدام لازم را انجام داده است.

پایش و بازدیدهای منظم کانال های اصلی و فرعی منطقه، لایروبی و پاکسازی مستمر حوضچه ها و ورودی های کانال ها بر اساس برنامه مدون، چک کردن نقاط حساس قبل از شروع فصل بارش بخشی از اقداماتی است که از سوی این منطقه اجرا شده و استمراردارد.

سالاری پور با اشاره به اینکه قنات‌ها گنجینه‌های زیرزمینی شهرها به حساب می‌آیند، از تلاش حوزه خدمات شهری برای احیا و تمیز نگهداشتن قنات ها و سایر کانال های آبراهی منطقه خبر داد.

انتهای پیام 

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 28445

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =