فلسفه ایجاد سوله‌ها اسکان اضطراری نیست

رئیس اداره مدیریت بحران مناطق ۱۱ و ۶ تهران اعلام کردند که سوله‌های بحران داخل شهر تهران تنها برای دپو تجهیزات اولیه در زمان وقوع بحران است و اسکان اضطراری در این مراکز انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ تور بازدید از پایگاه های مدیریت بحران مناطق ۱۱ و ۶ شهر تهران با حضور خبرنگاران برگزار شد.

مجید رسولی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه۱۱ گفت: تعریف اصلی سوله های بحران برای امدادرسانی به شهروندان است. فضاهای سوله های بحران به منظور آماده باش در زمان بحران‌ها است و استفاده از سوله به منظور تمرین‌های آمادگی جسمانی گروه‌های دوام و اقدامات امدادرسانی است.

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از این سوله ها برای انجام واکسیناسیون استفاده می‌شد و کلیه پایگاه‌های سطح منطقه ۱۱ دارای  ظرفیت گنجایش هزار نفر هستند.

رسولی بیان کرد: منطقه ۱۱، ۳۰۸ هزار نفر جمعیت دارد و ۳ درصد تهران در این منطقه ساکن هستند و با توجه به بافت فرسوده به دنبال افزایش تاب آوری شهر هستیم و در حوزه ساختمان‌های فرسوده به دنبال افزایش ایمنی ساختمان ها هستیم.

وی یادآور شد: سیاست گذاری سوله های بحران برای پوشش دادن تمامی شهروندان نیست بلکه تجهیزات لازم برای امدادرسانی اولیه است.

خسرو شاکری مدیر هماهنگی امور مناطق سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۱۱ تهران نیز تاکید کرد: برخی از سالن‌های منطقه بزرگتر است و این فضا برای اسکان نیست بلکه فضایی برای ساماندهی و مدیریت است تا بتوانیم تجهیزات را به مراکز برسانیم.

خسرو شاکری در ادامه گفت: این سوله ها برای نگهداری مردم نیست؛ تمام کپسول های آتش نشانی در تیرماه شارژ شدند.

مهدی خسروانی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۶ نیز گفت: ۲۲ پایگاه در شهر تهران به صورت ویژه وجود دارد که تمام کارکرد آن بحرانی است. 

وی ادامه داد: ۴ پایگاه هم به عنوان استان های معین در ورودی‌های تهران در ۴ پهنه ایجاد شده است. در شهر تهران ۱۲۴ ناحیه شهرداری داریم و در هر ناحیه باید یک پایگاه مدیریت بحران وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: کارشناسان مدیریت بحران و نیروهای امدادی مانند اورژانس تهران و هلال احمر نیز در پایگاه های مدیریت بحران مستقر می شوند. 

خسروانی تاکید کرد: با توافق سازمان ورزش بخشی از این سوله ها به عنوان مراکز ورزشی مورد استفاده قرار گرفته تا از این طریق بتوانیم افرادی را در راستای مدیریت بحران در قالب گروه های دوام جذب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر اتفاقی که در شهر بیفتد ورزش تعطیل و فعالیت های بحرانی انجام می شود؛ گفت: اصلا همچین تصوری اشتباه است که اسکان مردم در این سوله ها انجام شود حتی سایر سازمان های متولی اقلام خود را اینجا دپو می کنند.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 28457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =