انجام اقدامات ماندگار با هدف تقویت زیرساخت‌های شهری

شهردار منطقه ۹ در ادامه دیدارهای مردمی با شهروندان در مساجد غربی پایتخت، در مسجد اولیاء محله دکتر هوشیار از انجام کارهای ماندگار با هدف تقویت زیرساخت های شهری در حوزه های عمرانی، خدماتی و ترافیکی در غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سید محمدرحیم مرتضوی هدف از دیدارهای مردمی را ارائه گزارش مدیریت شهری به شهروندان و تعامل مطلوب با مردم عنوان کرد و افزود: رویکرد مدیریت شهری پیش بردن کارهای زیربنایی در عین انجام امور جاری و روزمره شهرداری است.
او در ادامه عنوان کرد: در این راستا مدیریت ارشد شهری و نیز مجموعه شهرداری منطقه ۹ درصدد انجام کارهای ماندگار با هدف تقویت زیرساخت های شهری در حوزه های عمرانی، خدماتی و ترافیکی در غرب پایتخت است.
شهردار منطقه ۹ افزود: بدین منظور کمیته های ۵ گانه پادگان جی، میدان فتح، مترو، پرونده های خاص شهرسازی و فرودگاه مهرآباد  در شهرداری منطقه ۹ شکل گرفته است تا روند خدمت رسانی به شهروندان مطلوبتر و توسعه پهنه غربی شتاب بیشتری بگیرد.
مرتضوی تصریح کرد: باتوجه به وضعیت ترافیک پهنه غربی پایتخت، عملیات پروژه فرامنطقه ای شاخه غربی یادگار امام(ره) به طول ۲/۹ کیلومتر مربع با هدف تکمیل راه ارتباطی شمال به جنوب پایتخت و برآورد ۱۷۰۰ میلیارد تومانی با تاکید شهردار تهران در حال انجام است.
او ضمن اشاره به مساحت هزار هکتاری فرودگاه مهرآباد گفت: بیش از ۵۰ درصد از معابر منطقه ۹ در تصرف فرودگاه است، مضافا اینکه آلودگی های صوتی و محیطی  مشکلاتی برای ساکنین غربی تهران ایجاد کرده لذا با جدیت به دنبال محل این چالش و  اخذ مطالبات شهرداری از مجموعه فرودگاهی در راستای ارائه خدمات به مردم می باشیم.
شهردار منطقه ۹ در ادامه ابراز امیدواری کرد: به دنبال توافق صورت گرفته با مالکین پادگان جی و تملک کامل این مجموعه هستیم تا شاهد ارتقاء سرانه های خدماتی، شهری، خدماتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و انتظامی و در نهایت بهبود رفاه شهروندان غرب تهران باشیم.
او در این دیدار گزارشی از روند خدمت رسانی به شهروندان در حوزه های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و شهرسازی نیز ارائه کرد و گفت: در نیمه نخست سال، ۱۲ هزار تن آسفالت در معابر شهری منطقه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان توزیع شده است؛ ضمن اینکه عملیات جمع آوری آب های سطحی نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا تاکنون کانال جمع آوری آب های سطحی در خیابان دانشگاه هوایی با ۴۰۰ متر طول و در  خیابان دستغیب شرقی  با ۱۴۰۰ متر طول اجرا شده و تا پایان سال عملیات عمرانی خیابان هاشمی به طول ۱۵۰۰ متر نیز تکمیل خواهد شد.
مرتضوی در خاتمه به تخفیفات پلکانی عوارض شهرسازی نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس مؤدیانی که عوارض خود را در  بازه ی زمانی ۲۰ آبان تا ۲۰ اسفند ماه پرداخت کنند مشمول استفاده از تخفیفات پیش بینی شده ۳۴ تا ۴۰درصد براساس مبلغ ریالی مندرج در متن مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خواهند شد.

انتهای پیام

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 28476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =