برپایی میز خدمات سلامت در سراهای محلات و اماکن عمومی منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به شعار هفته دیابت مبنی بر "با آموزش دیابت از آینده خود حفاظت کنیم" گفت: به همین منظور محوریت برنامه های اداره سلامت با اجرای برنامه های آموزشی و برپایی میز خدمت انجام می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی گفت: با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شهروندان درمورد بیماری دیابت و عوارض آن با اولویت پیشگیری در خانه های سلامت محلات، مدارس و مساجد ویژه برنامه های مشاوره ای، پزشکی و تغذیه ای اجرا می شود.
او با اشاره به آمار جهانی مرگ افراد دیابتی بر ضرورت آگاهی بخشی به شهروندان تأکید کرد و افزود : در همین راستا کلاس های آموزشی با موضوع های تغذیه، سبک زندگی و خودمراقبتی در سرای محلات برگزار می شود. همچنین به منظور پایش سلامت شهروندان و تشخیص به هنگام این بیماری علاوه بر برپایی میز خدمات سلامت در سرای محلات و میدان مرکزی میوه و تره بار،  اندازه گیری قند و فشارخون، تغذیه با مشارکت استارتاپ اسمارت مدیکو ویزیت مجازی دیابت نیز انجام می شود و شهروندان می توانند با مراجعه به سایت Diabet Doctors  با کد دستوری " ۱۱۱۱ " نسبت به ویزیت مجازی دیابت با ۲۰ درصد تخفیف بهره مند شوند.
فرهادی در خصوص بهره مندی اقشار کم برخوردار از برنامه های سلامت محور به مناسبت این هفته از خدمات تخصصی پزشک داخلی و غدد با مشارکت درمانگاه شهرداری منطقه ۱۹ خبر داد و گفت: این اقشار با دریافت معرفی نامه از اداره سلامت  می توانند از این خدمات استفاده کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۵۲۲۲۱۱ تماس حاصل فرمایند.
به گفته این مسئول به منظور اشتراک گذاری تجربیات موفق افراد دیابتی، برنامه ای با عنوان گفتگو در شهر در محلات و با حضور اعضای کانون پیشگیری از بیماری های غیر واگیر برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش برگزاری وبینار آموزشی با موضوع پیشگیری از دیابت و درمان، استقرار تیم جهادی پزشکی در مرتضی گرد و اسماعیل آباد و نصب بنرهای پرتابلی در معابر و بارگذاری طرح های گرافیکی با موضوع پیشگیری از دیابت از دیگر برنامه های این هفته است.

انتهای پیام

۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 28478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =