رونمایی از ون‌های جدید تاکسیرانی در سیزدهمین شنبه «امید و افتخار»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مراسم تحویل و رونمایی از ون‌های جدید در سیزدهمین شنبه «امید و افتخار» خبر داد.

جلال بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، ضمن اشاره به نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی بیان کرد: از ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت، بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرو ون وجود دارد که بیش از ۱۰ سال عمر کرده‌اند. در حال حاضر تعداد ون‌های فعال پایتخت برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است و بیش از نیمی از ناوگان ون شهر تهران متوقف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره علت توقف فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ون، توضیح داد: طی سالیان گذشته، تولید تجاری ون در کشور اتفاق نیفتاده بود و همچنین از سال ۱۳۹۷ با ممنوعیت واردات مواجه بودیم.

بهرامی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه نوسازی ون نیفتاده بود، افزود: امسال دو فرآیند نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی به صورت همزمان پیگیری شد. یکی از فرآیندها، نوسازی ون از طریق مشارکت با وزارت کشور بود. همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان امر در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موجب شد تا خرید ون های جدید محقق شود.

وی  با تأکید بر اینکه بخشی از منابع مالی این ون های تاکسیرانی توسط شهرداری (معادل ۳۰ درصد) و بخشی دیگر توسط وزارت کشور تأمین شده است، گفت: طبق ابلاغیه، تحویل این ون‌ها منوط به اسقاط ون‌های فرسوده خواهد بود و مقرر است طی برنامه زمانبندی مشخص نسبت به تحویل ون به شهر تهران اقدام شود.

شرط واگذاری ون‌ها، داشتن ون فرسوده و فعال است

معاون شهردار تهران درباره شرط مرحله واگذاری ون‌ها از شهرداری به مالکان ون‌های فرسوده اظهار کرد: باید مالک دارای خودروی ون فرسوده باشد و همچنین ون فرسوده‌ای باشد که در خطوط فعال بوده است.

بهرامی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که شنبه -۲۸ آبان ۱۴۰۱- آیین آغاز تحویل تاکسی های ون جدید برگزار می‌شود.

وی درباره فرآیند دوم نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی توضیح داد: به واسطه پیگیری‌های انجام شده و حمایت شهردار تهران، اعتبار و منابع مالی لازم (حدود ۱۲۰ میلیارد تومان) برای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند (High Roof) از طریق صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی هفته آینده قراردادهای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند، امضاء خواهد شد، اضافه کرد: طبق تعهداتی که شرکت‌های بهره بردار و تأمین کننده اعلام کرده‌اند، تا سه ماه آینده شاهد ورود نخستین ون‌های سقف بلند به ناوگان تاکسیرانی کشور هستیم.

انتهای پیام/

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 28483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =