جلال بهرامی در گفتوگو با خبرنگار شهر، ضمن اشاره به نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی بیان کرد: از ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت، بالغ بر ۶ هزار دستگاه خودرو ون وجود دارد که بیش از ۱۰ سال عمر کردهاند. در حال حاضر تعداد ونهای فعال پایتخت برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه است و بیش از نیمی از ناوگان ون شهر تهران متوقف شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره علت توقف فعالیت ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ون، توضیح داد: طی سالیان گذشته، تولید تجاری ون در کشور اتفاق نیفتاده بود و همچنین از سال ۱۳۹۷ با ممنوعیت واردات مواجه بودیم.
بهرامی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته هیچ اتفاقی در حوزه نوسازی ون نیفتاده بود، افزود: امسال دو فرآیند نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی به صورت همزمان پیگیری شد. یکی از فرآیندها، نوسازی ون از طریق مشارکت با وزارت کشور بود. همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولان امر در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور موجب شد تا خرید ون های جدید محقق شود.
وی با تأکید بر اینکه بخشی از منابع مالی این ون های تاکسیرانی توسط شهرداری (معادل ۳۰ درصد) و بخشی دیگر توسط وزارت کشور تأمین شده است، گفت: طبق ابلاغیه، تحویل این ونها منوط به اسقاط ونهای فرسوده خواهد بود و مقرر است طی برنامه زمانبندی مشخص نسبت به تحویل ون به شهر تهران اقدام شود.
شرط واگذاری ونها، داشتن ون فرسوده و فعال است
معاون شهردار تهران درباره شرط مرحله واگذاری ونها از شهرداری به مالکان ونهای فرسوده اظهار کرد: باید مالک دارای خودروی ون فرسوده باشد و همچنین ون فرسودهای باشد که در خطوط فعال بوده است.
بهرامی در ادامه سخنان خود اعلام کرد که شنبه -۲۸ آبان ۱۴۰۱- آیین آغاز تحویل تاکسی های ون جدید برگزار میشود.
وی درباره فرآیند دوم نوسازی ناوگان ون تاکسیرانی توضیح داد: به واسطه پیگیریهای انجام شده و حمایت شهردار تهران، اعتبار و منابع مالی لازم (حدود ۱۲۰ میلیارد تومان) برای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند (High Roof) از طریق صندوق کارآفرینی امید تأمین شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی هفته آینده قراردادهای نوسازی ۲۰۰ دستگاه ون سقف بلند، امضاء خواهد شد، اضافه کرد: طبق تعهداتی که شرکتهای بهره بردار و تأمین کننده اعلام کردهاند، تا سه ماه آینده شاهد ورود نخستین ونهای سقف بلند به ناوگان تاکسیرانی کشور هستیم.
انتهای پیام/
نظر شما