اجرای طرح تعویض کتاب در شش سرای محله منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ گفت: همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار طرح تعویض کتاب در شش سرای محله این منطقه در راستای ترویج به مطالعه اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در راستای ترویج کتابخوانی و اهمیت به کتاب تدارک دیده شده است افزود: به همین منظور طرح تعویض کتاب تحت عنوان «کتاب ببر کتاب بیار» در شش سرای محله خانی آباد شمالی و جنوبی، دولتخواه جنوبی، شریعتی شمالی و جنوبی و شکوفه با مشارکت شهروندان در حال اجرا است.
او ادامه داد: پویش «به وقت کتاب» با شعار «ما همانیم که می خوانیم» همراه با برنامه های متنوع  در کتابخانه سید الشهداء بوستان بزرگ ولایت برگزار می شود.ضمن اینکه این کتابخانه در نظر دارد برای شهروندانی که طی این هفته عضو کتابخانه می شوند، خدماتی از جمله استفاده رایگان از سالن مطالعه به مدت شش ماه، دسترسی رایگان به فایل های صوتی و Pdf  و ... را ارائه کند.همچنین نمایشگاه کتاب تحت عنوان جهاد تبیین طی این هفته در کتابخانه سیدالشهداء برپا می شود.
فرهادی درخصوص راه اندازی کتابخانه در یکی از مجتمع مسکونی این منطقه طی هفته کتابخوانی بیان کرد: این اتفاق خوش آیند در راستای پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی به منظور  آموزش و راهنمایی اهالی ساختمان برای استفاده موثر و مسئولانه از کتابخانه و بانک فیلم، تأمین کتب و محتوای مورد نیاز برای حلقه های کتابخوانی همسایگی برگزار می شود.
به گفته این مسئول نذر فرهنگی روایت کتاب، قصه گویی برای کودکان، نشست فرهنگی ادبی برای اهل قلم و نویسندگان، تقدیر از فعالان کتاب خوانی و ... از دیگر برنامه های این هفته در سراهای محلات است.

انتهای پیام

۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 28527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =