شوراها تبلور حضور مردم و انتقال دهنده ظرفیت و انرژی به حاکمیت

سروری گفت: شوراها تبلور حضور مردم هستند که ظرفیت و انرژی را به حاکمیت منتقل می‌کند.

به گزارش شهر؛ پرویز سروری در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استانها با مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ما در شورای عالی استان‌ها در یک سال گذشته با تعامل و هماهنگی و هم افزایی با دستگاه‌های مختلف توانستیم اهمیت شوراها را تبیین و آن را تا حدودی احیا کنیم.

وی افزود: هر چند هنوز فاصله هست بین آنچه که در قانون اساسی و قوانین دیگر در مورد شوراها آمده با آنچه هستیم؛ اما در این یک‌سال گام‌های مهمی در این راستا برداشته شده است و امیدواریم به چیزی که در قانون اساسی و مطالبات امام(ره) از شوراهاست، برسیم.

سروری در ادامه شوراها را سبد ارزشمند و متکثری از اقوام، مذاهب، قومیت‌ها و غیره دانست و افزود: ظرفیت بزرگ ۱۲۶ هزارنفری شوراها این امکان را فراهم می‌کند که مشکلات از کوچک‌ترین روستاها تا بزرگترین شهرها به مسئولان امر منتقل شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: حضور مردم ظرفیت و انرژی را به حاکمیت منتقل می‌کند و باعث روشنایی می‌شود که شوراها تبلور این موضوع هستند.

وی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی معرفی کرد که می‌تواند نقش مؤثری در تعامل با شوراها و مدیریت شهری داشته باشد و گفت: آن‌چه امروز در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد با توقع مردم سازگاری ندارد و فاصله زیادی میان توقعات اجتماعی و مدیریت شهری وجود دارد در حالی که مردم انتظار دارند، خدمات کیفی‌تر و اثربخش تر باشد؛ اما نتوانستیم به آن نقطه قابل قبول برسیم.

سروری تاکید کرد: وزارت کشور کمال همکاری را با ما در شورای عالی استان‌ها داشته است و هر جا درخواستی بوده، وزارت کشور ما را از خودش دانسته اما با همه این‌ها نیاز داریم ساز و کار مشترکی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشیم تا به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به این موضوع که تزریق قطره چکانی ما را به اهداف از پیش تعیین شده، نمی‌رساند، گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهور به حوزه مدیریت شهری توجه بسیار دارند و اراده برای حل معضلات شهری وجود دارد و امیدواریم با همکاری نزدیک با مجموعه دولت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای عالی استان‌ها نیز است، گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 28594

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =