از اهمیت معرفی هر چه سریع‌تر استاندار تهران تا اطلاع‌رسانی درباره فعالیت بسیجیان مدافع امنیت

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتمین جلسه شورا به مباحثی همچون حمله ناجوانمردانه به پرسنل مترو، لزوم تعیین استاندار تهران، ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های بسیجیان، لزوم توجه به افزایش سرانه اضافه کار کارکنان قراردادی شهرداری و ضرورت اورهال قطارهای مترو پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتمین جلسه شورا با بیان اینکه بسیج در مواقع سخت کشور با ملت بوده است، حملات به مترو را مجکوم کرد و گفت: اینکه تعداد معدودی در مترو به اموال عمومی خسارت وارد کنند و پرسنل زحمتکش مترو را مورد ضرب و شتم قرار دهند، محکوم است. در رسانه های معاند از تخریب کنندگان اموال عمومی و کسانی که مردم را می کشند، حمایت می شود. تقاضای ما از وزارت کشور این است که مقابل این افراد بایستد.

وی با اشاره به کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و شاخص ۱۴۲ یادآور شد: استاندار تهران حتی اگر ماه شب چهارده نیز بود باید تاکنون رونمایی می شد. در بزرگترین استان کشور باید استاندار هرچه سریعتر مشخص شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورا با اشاره به تذکر در خصوص اطلاع رسانی در رابطه با عملکرد بسیجیان در سطح شهر، یادآور شد: این قشر مظلوم هستند و باید اطلاع رسانی در این زمینه با قوت بیشتر انجام شود. آنچنان که شایسته باشد اقداماتی همچون محرومیت زدایی، کارآفرینی و توزیع بسته های ارزاق به اطلاع مردم نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز عوامل امنیت برای پایداری امنیت تلاش می کند، گفت: تلاش دشمن اخلال در امور کشور است؛ هرچند این اخلال موفقیت آمیز نبوده و دستاوردهای خوبی از سوی کشور در هفته های اخیر کسب شده است. آنچه که امروز به بدخواهان ضربه می زند، کار است. شهرداری شبانه روز با کار مشت آهنینی به دشمن خواهد زد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه انتظار داریم برای جوانان و افراد معدودی که در هیجانات سیاسی وارد شده اند، روشنگری صورت بگیرد، گفت: ما پیشرفت خوبی را دنبال می کنیم و امیدواریم جوانان خط خود را از اغتشاش گران جدا کرده و نیروهای امنیتی را از خودشان بدانند.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران در هفته های گذشته در بسته های خدمات رفاهی، اقدامات ارزشمندی را برای پرسنل خود دنبال کرده که جای تقدیر دارد. پرسنل قراردادی شرکت خدمات اداری شهر و هادیان شهر اعتراضاتی را دارند؛ حقوق این کارکنان ۳۸ درصد افزایش پیدا کرد اما سرانه ای که در گذشته به عنوان اضافه کار تعیین کرده و بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ ساعت بود به ۹۰ ساعت کاهش یافته که انتظار داریم بازنگری در این زمینه صورت بگیرد.

مظفر با بیان اینکه سقف حقوقی برای مدیران میانی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این موضوع باعث شده که مدیران میانی انگیزه ای برای کار کردن نداشته باشند. در مواردی حقوق کارشناسان با مدیران میانی برابر است و باید در این زمینه توجه کافی صورت بگیرد و مشکل برطرف شود.

زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزشی شورا با تأکید بر حفظ کاربری پارکینگ ها، تصریح کرد: احداث ساختمان اداری ۱۱ طبقه روی ۶ طبقه پارکینگ در خیابان حافظ با توجه به رویکرد توسعه ساختمانی و فیزیکی و در شرایطی که اکثر زیرساخت های عمرانی شهر در حال تکمیل است، ضرورتی ندارند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران موظف است به شناسایی زمین های مستعد برای احداث پارکینگ های عمومی با در نظر گرفتن مصالح عمومی اقدام کند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه امروز روز جهانی یادبود قربانیان تصادفات است، تصریح کرد:مطالعات و پژوهش ها نشان می دهد که میانگین اثرگذاری نقش انسانی بر تصادفات بیش از ۹۰ درصد است و این نشان می دهد که اگر به سمت تدوین قوانین کارآمد، تناسب بین جرم و جریمه، آموزش برویم می توانیم این آمار را کاهش دهیم.

وی با اشاره به جان باختن ۱۷ هزار نفر در تصادفات، یادآور شد: در کشور ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۲ نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند که با ایمن سازی و اقدامات فرهنگی می توانیم این عدد را کاهش دهیم. به ازای هر کشته ۲۰ تا ۳۰ برابر مجروح و معلول داریم لذا باید شهرها را به سمت شهرهای انسان محور هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه دیروز برای چهارمین بار در یک سال مدیرعامل یکی از مهمترین شرکت ها جابجا شد، گفت: چطور می توانیم شرکتی با هشت هزار نفر پرسنل و روزانه دو میلیون نفر مسافر به کسانی بسپاریم که دوران مدیریتی آنها سه ماه است. شهردار در خصوص انتصابات در شهرداری پاسخ دهد که چه اتفاقی می افتد که احساس می کنیم یک مدیر را حتی تا یک سال نمی توانیم حفظ کنیم.

وی افزود: تمام کسانی که وارد شرکت بهره برداری مترو شدند متخصص، سالم، توانمند و کاربلد بودند و چه اتفاقی می افتد که در طول مدت کوتاه، این افراد تغییر می کنند؟

تشکری هاشمی با اشاره به خروج یک رام قطار از ریل، یادآور شد: این حوادث بدون تردید ناشی از فرسودگی است و چنانچه بیش از این نیز اعلام کردم سیستم مترو بیش از توسعه نیاز به نگهداشت دارد. ما بیش از ۴۰۰ میلیون سفر در مترو در مدت اخیر داشته ایم.

وی تأکید کرد: علیرغم تذکرات هنوز اورهال واگن های مترو انجام نشده است. ۱۳ رام قطار از اورهال و تعمیرگاه خارج شدند که قطعات آن قدیمی بوده اند. ما بارها اعلام کرده ایم که جان مردم برای ما اهمیت دارد. پس از این نیاز به تذکر نیست و در مراحل دیگر، موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 28660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =