ساماندهی ١٧ هزار و ٥٠٠ معتاد متجاهر در تهران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری گفت: در اغتشاشاتی که در سال‌های گذشته رخ داده بود معتادان متجاهر فقط با دریافت ٢٠ هزار تومان شیشه مغازه‌ها را خورد می‌کردند.

به گزارش شهر؛ احمد احمدی‌صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات قرارگاه اجتماعی برای ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار کرد: معتادان متجاهر یک آسیب مشهود در خیابان‌ها هستند که جلوی چشم مردم هستند،  همین معتادان متجاهربر سر چهارراه‌ها، کوچه‌ها و حتی جلوی درب منزل مردم در مناطق شوش و هرندی یک معضل بزرگی برای شهر تهران محسوب می‌شود.

احمدی‌صدر با بیان اینکه در کنار این معضل مسائل دیگری مانند مسائل اخلاقی، سرقت و ... مشکلات ایجاد می‌شود، گفت: جالب است در اغتشاشاتی که در سال‌های گذشته رخ داده بود معتادان متجاهر فقط با دریافت ٢٠ هزار تومان شیشه مغازه‌ها را خورد می‌کردند امادر اغتشاشات جاری ما معتادان متجاهر ندیدیم، چراکه جمع آوری شدند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: درحال حاضر ١٧ هزار و ٥٠٠ نفر از معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها جمع و وارد مراکز شدند فرض کنید این ١٧ هزار نفر در خیابان بودند و در اغتشاشات اخیر هم وارد عمل می شدند، سنگ می‌زدند و خسارت ایجاد می‌کردند. بحث معتادان متجاهر چند وجهی است و وجود این افراد در خیابان‌ها مشکلات امنیتی را ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: در ابتدا اعلام شد کمبود ظرفیت عامل ماندن معتادان متجاهر در خیابان است و ٩ هزار ظرفیت در تهران کم داشتیم قرارشد شهرداری تهران، بهزیستی، پلیس، سازمان زندان‌ها و سپاه این ٩ هزار کمبود ظرفیت را رفع کنند، شهرداری تهران وظیفه ساخت ٥هزار ظرفیت را برعهده می‌گیرد و سایر دستگاه‌ها نیز ٤ هزار ظرفیت را ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر ١٧٥٠٠ نفر در داخل مراکزهستند و بیش از ٥ هزار ظرفیت خالی داریم یعنی اگر افراد باقی مانده در خیابان را جمع آوری کنیم کار تمام شده البته به شرطی که آزادسازی‌ها اتفاق نیفتد.

وی در پایان بیان کرد: طبق مصوبات قرارگاه اجتماعی، افرادی که مراحل درمان را به صورت کامل طی نکردند از مراکز آزاد نمی‌شونددرحال حاضر مدت نگهداری در مراکز ماده ۱۶ به ۹ ماه تا یکسال رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
کد خبر: 28705

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =