لزوم توسعه سرانه آموزشی و علمی در منطقه ۲۲

جلسه هم اندیشی مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی با مسئولان شهرداری منطقه۲۲ با هدف تعاملات فی مابین در ساختمان شهرداری منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، جلسه هم اندیشی با حضور حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه، عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، مدیران شهری و معاونین این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه حاجوی گفت: مراکز علمی گوناگونی در محدوده منطقه ۲۲ قرار دارند که یکی از این مراکز علمی پردیس دانشگاه علامه طباطبایی است و شهرداری توجه ویژه ای به موضوعات علم و پژوهش خواهد داشت.

وی افزود: برخی اقدامات در توسعه دو پردیس دانشگاه علامه از گذشته بین مدیریت شهری و دانشگاه صورت گرفته که در تلاش هستیم به شکل جدی گره های این توافق قدیمی را با هدف توسعه سرانه آموزشی و علمی باز کنیم.

حاجوی ادامه داد: در نظر داریم این هم اندیشی هر دو هفته یک بار برگزار شود تا هرچه سریعتر تصمیمات و اقدامات مورد نظر کارشناسی شده مورد اجرا قرار گیرد.

در ادامه این نشست نیز معتمدی گفت: دانشگاه علامه یکی از قدیمی ترین مراکز علمی کشور است؛ اما متاسفانه پراکندگی دانشکده های این دانشگاه مشکلاتی را برای دانشجویان و استاتید به وجود آورده است.

وی افزود: در حال حاضر دو پردیس بزرگ این دانشگاه در منطقه ۲۲ واقع در محله دهکده المپیک و بلوار ورزشگاه قرار دارد که در نظر داریم با توسعه این دو پردیس مشکل پراکندگی دانشکده های دانشگاه علامه را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: خوشبختانه شهردار منطقه همکاری و همیاری مناسبی برای توسعه پردیس دانشگاه دارد و راه اندازی خوابگاه دانشجویی تحولی عظیم در رفاه دانشجویان به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است؛ راه اندازی خوابگاه این دانشگاه کمک بزرگی به کاهش مسافت تردد دانشجویان و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی و نهایتا تلف نشدن وقت دانشجویان و پژوهشگران در تردد چند ساعته از مرکز شهر به این نقطه غربی تهران می شود.

انتهای پیام

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 28714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =