بازدید جمعی از کودکان کار از خانه موزه‌های شهرداری تهران

به مناسبت روز جهانی کودک؛ تعدادی از کودکان کار از خانه موزهای اخوان ثالث و سیمین و جلال بازدید کردند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، بازدید کودکان کار از خانه موزه های شهرداری تهران به همت این شرکت و  همکاری شهرداری منطقه ۱۵ برگزار شد.

کودکان کار در  جریان بازید از خانه موزه های اخوان ثالث و  سیمین و جلال با ارایه توضیحاتی از سوی مسئولان خانه موزه ها با آثار و نوشته های این شعرا و نویسندگان آشنا شدند.

بنابراین گزارش، خانه موزه سیمین و جلال، پس از سه سال کار تخصصی بازسازی و مرمت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و بلافاصله مورد بهره برداری قرار گرفت. کتابهایی مانند سو و شون، خسی در میقات و سایر رمان ها و داستان های دو چهره ماندگار ادبی کشورمان (سیمین دانشوروجلال آل احمد) در حال و هوای این خانه به نگارش در آمده است. روح حاکم در این خانه به واسطه آثاری که در این خانه نوشته شده و همچنین تمام اشیاء و لوازم خانه بدون کوچکترین تغییر، این خانه-موزه را به نمونه ای بی نظیر در ایران مبدل نموده است.

خانه موزه اخوان ثالث که مهدی اخوان ثالث بیشترین زمان را تا پایان زندگی در آن سپری نمود، در نزدیکی خیابان زردشت واقع است. حیاط کوچک آن به کوچه خجسته باز می شود و دارای باغچه هایی ست که در زمان حضور وی، بیشترین فضای حیاط را با درختان پر می نمود. این خانه، هر چند کم قدمت و کم آرایه است، بخاطر حضور شاعر پرآوازه ی معاصر، ایران و ارزش اجتماعی و فرهنگی والایِ این حضور، در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و در سال ۱۳۹۹، به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در سی‌امین سال درگذشت ایشان مرمت و با نام خانه-موزه مهدی اخوان ثالث "خانه امید" در مردادماه همان سال افتتاح گردید.

گفتنی است خانه موزه سیمین و جلال در خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی، کوچه سیمین دانشور، بن بست ارض، پلاک۱ و خانه موزه اخوان ثالث در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه خجسته، پلاک ۳۱ واقع شده است.

انتهای پیام 

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 28728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =