جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه هزار و یک شهر برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه هزار و یک شهر با حضور شهردار تهران و نمایندگانی از مجموعه سرمایه‌گذار این پروژه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلسه بررسی مشکلات و موانع پروژه هزار و یک شهر صبح امروز- دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱- با حضور جمعی از مدیران شهری و نمایندگانی از مجموعه سرمایه گذار این پروژه در محل ساختمان شهرداری تهران برگزار شد و دو طرف درباره راه حل های رفع این مشکلات و موانع و چگونگی ادامه پروژه با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه اقبال جدی در بحث سرمایه گذاری از سوی مدیریت شهری وجود دارد، اظهار کرد: در خصوص این پروژه باید در یک ماه و نیم آینده ابتدا بازبینی در قرارداد انجام شود تا دو طرف به یک صورت جدید و مشخصی از قرارداد برسند و قدر السهم ها مشخص شود، البته برای توسعه های بعدی پروژه نیز ما اقبال داریم.

وی افزود: نکته دوم اینکه مقدمه برای رسیدن به این صورت مشخص، این است که تعیین تکلیف کنیم و درباره این پروژه به یک نقشه جامع برسیم و طبق آن قرارداد ببندیم که این کار نیاز به کار کارشناسی دارد.

زاکانی نکته سوم را به ماهیت و محتوای پروژه مرتبط دانست و خاطرنشان کرد: ایده هایی که در ابتدای پروژه مطرح شده بود، مناسب بود، اما ممکن است بعد از سالهای طی شده، ایده های جدیدی به ذهن ها برسد و باید تفاهم کنیم تا این ایده ها را بهینه تر کنیم؛ در واقع باید دو طرف تیم هایی را برای بررسی این موارد معرفی کنند.

در ادامه علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه با بیان اینکه در شتاب زمان گاهی از برنامه ریزی های بلندمدت عقب می مانیم و این پروژه مثالی برای این موضوع است، گفت: اتصال پهنه کوهستان شمالی، دریاچه و بوستان چیتگر از فرصت های نهفته در این پروژه است و می توان به روزترین تجهیزات گردشگری را در این پهنه ایجاد و مستقر کرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز عنوان کرد: باید اختلافات در این پروژه را حل و مرتفع و این کار جالب در تهران را انجام دهیم؛ همچنین باید این پروژه را با فازبندی پیش ببریم و مسائل مربوط به کوهستان و تجهیزات را برای فازهای بعدی بگذاریم. امیدواریم شهرداری و سرمایه گذار دست به دست هم دهند تا این پروژه سریعتر اجرا شود.

در این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، مهدی شریفیان مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، سعید کرمی مدیرکل مرکز حقوقی شهرداری تهران و نمایندگانی از شرکت سرمایه گذار پروژه هزار و یک شهر حضور داشتند.

گفتنی است پروژه تفریحی گردشگری هزار و یک شهر که در منطقه ۲۲ واقع است در سال ۹۰ عقد قرارداد و در ادامه اجرا با مشکلاتی مواجه و متوقف شد.

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 28747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =