تقدیر از شهرداری برای بسته خرسندساز/ مردم در عدم تبعیت از طرح دشمن پیروز بوده‌اند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتمین جلسه شورا در خصوص اختصاص بسته خرسندساز برای کارکنان شهرداری، درخواست‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۷۷، ضرورت آموزش مردم در خصوص درختان و باغات برای صدور پروانه و لزوم توجه به رانندگان خودرو سرویس در ارائه بسته‌های رفاهی سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتمین جلسه شورا، تخصیص بسته رفاهی برای پرسنل شهرداری تهران را اقدامی مناسب عنوان کرد و افزود: برای مسکن کارکنان نیز باید توجه لازم صورت بگیرد و همچنین این بسته ها برای رانندگان خودرو سرویس نیز در نظر گرفته شود.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در ایامی هستیم که بیش از پیش به همراهی و همدلی در مجموعه های مختلف نیاز است، یادآور شد: در تمام قسمت هایی که کشور نیاز پیدا کرده، بسیج ورود داشته است. در شرایطی که کشور نیاز دارد فراتر از تمام موضوعات باید پای کار باشیم و در تلاطمی که کشور دچار آن شده، باید بسیج حضور پیدا کند که البته این حضور را داشته است.

تقدیر از شهرداری برای بسته خرسندساز 

وی ضمن تقدیر از شهرداری برای ارائه بسته خرسندساز برای پرسنل، خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از اعضای جامعه پرسنل شهرداری تهران از معاونت منابع انسانی تقدیر می کنم؛ مدت ها بود که تأکید داشتیم پرسنل تحت فشار هستند و باید از آنها حمایت شود. اجرایی شدن وعده هایی که صورت گرفته بسیار مهم است و باید سریعتر عملیاتی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می توان موضوعات دیگری را نیز به این بسته اضافه کرد، گفت: نظرسنجی از کارکنان می تواند کار را در این بخش راحت تر کند. از طرفی دیگر می توان پرسنل حجمی را نیز از این بسته برخوردار کرد و امیدواریم این برنامه ریزی انجام شود.

قطع درختان پیش از خرید ملک توسط مالکان جدید

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه این جلسه با بیان اینکه از ۱۶ ماه گذشته عضو کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری هستم، اظهار کرد: از جمله مواردی که در جلسات این کمیسیون مطرح می شود این است که هیچ گونه آموزشی به کسانی که در منازل خود درخت دارند، داده نمی شود. علاوه بر این شهرداری هیچ پیوستی در پروانه های شهرسازی که تکلیف و نحوه برخورد مالک با درختان را مشخص کند، ندارد.

وی با بیان اینکه مناطق شهرداری برای کسب درآمد و رسیدن به سقف بودجه ابلاغی در صدور فیش تعجیل می کنند و باعث ایجاد نارضایتی و طولانی شدن صدور پایان کار می شوند، یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث تخریب فضای سبز و قطع درختان در هنگام ساخت و ساز می شود عدم اطلاع کامل شهروندان متقاضی پروانه ساخت در زمینه مقررات و همچنین عدم هماهنگی بین دو معاونت شهرسازی و معاونت خدمات شهری هنگام صدور پروانه ساخت، عدم استانداردسازی پروانه های شهرسازی، قطع درختان پیش از خرید ملک توسط مالکان جدید و ضرورت شفاف سازی در این زمینه است.

امانی همچنین تصریح کرد: ده ها پرونده قطع درخت به کمیسیون ماده ۷۷ رسیده و باید ضعف ها در شهرداری برطرف شود و نیاز است که شورا و شهرداری برنامه ریزی جدیدی در این زمینه داشته باشند. ما با اطمینان نسبی آراء را صادر می کنیم اما ابهاماتی که عنوان شد، در پرونده ها قابل مشاهده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرهنگ درختکاری از بین رفته است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بحث باغات یکی از معضلات مردم است، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که نه توجه به باغات از بین برود و نه انگیزه درختکاری را از بین ببریم. درخت کاشتن در گذشته ثواب داشت و امروز متأسفانه این فرهنگ از بین رفته و باید اصلاح شود.

وی افزود: کمیسیون معماری و شهرسازی هرچه زودتر طرح جدید و مطالعات را ارائه دهد تا در کمیسیون معماری و شهرسازی تصویب و اجرایی شود. در مورد درخت باید به مردم اطلاع رسانی شود و این موارد باید تهیه شود تا به شهرداری ارائه دهیم و بتوانیم بر اجرای آن تأکید داشته باشیم.

مردم در عدم تبعیت از طرح دشمن پیروز بوده اند

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: کسانی که معنای جهاد تبیین را می دانند باید این را بدانند که مردم در عدم تبعیت از طرح دشمن پیروز بوده اند. ما این سختی ها را نیز پشت سر می گذاریم و برای آبادانی کشور قدم برخواهیم داشت.

ضرورت طراحی بسته ای برای تحصیل فرزندان کارکنان 

حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز با اشاره به سختی کار رانندگان خودرو سرویس، یادآور شد: ما در بسته رفاهی، مواردی را در نظر گرفتیم اما باید بسته ای نیز برای تحصیل فرزندان کارکنان در نظر بگیریم و باید در این خصوص با اعضای شورا مشورت می شد.

وی با اشاره به بازی فوتبال ایران- انگلیس گفت: بازیکنان ما وسط میدان جنگ هستند؛ شرایط ما با توجه به وضعیت گروه مطلوب است. ما وقت برای انتقاد و اعتراض داریم. تقاضای ما این است که کارشناسان در روزهای آینده دندان روی جگر بگذارند و مباحث را به بعد از این موکول کنند. رسانه ها تحلیل های خود را در مورد این موضوع دیرتر انجام دهند تا بازی ها به اتمام برسد.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 28756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =