مدیریت شهری دوره ششم؛ اولین پارلمان شهری در اجرای تکریم خانواده‌های اهداکننده عضو

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: مدیریت شهری دوره ششم اولین پارلمان شهری است که طرحی را با محوریت اهدای عضو به تصویب می‌رساند و امیدواریم چنین طرحی به دیگر بخش‌ها نیز گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی طرح تکریم و نکوداشت از خانواده های جان بخش اهداء کننده اعضای پیوند با بیان اینکه آمار اهدای عضو در افراد مبتلا به مرگ مغزی همچنان به سطح قابل قبولی نرسیده است، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیازمند به عضو در طول سال جان خود را از دست می دهند و این در حالی است که بیش از پنج هزار نفر بر اثر مرگ مغزی فوت می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است با همکاری با سایر دستگاه های متولی نسبت به بسترسازی برای فرهنگ سازی و سایر اقدامات حمایتی در این زمینه برنامه ریزی کند.

کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ واحد اهدای عضو در کشور داریم؛ اقداماتی که در ایران انجام می شود، به عنوان یک مدل در دیگر کشورها همچون آمریکا و کانادا مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: اقداماتی که صورت می گیرد، در بدنه دولت بسیار سخت است؛ چرا که نیاز به آموزش جدی دارد، لذا انجمن اهدای عضو، بازوی وزارت بهداشت در این زمینه است.

نجفی زاده با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی می تواند هشت عضو را اهدا کند، یادآور شد: اینکه اهدای عضو و ارائه تسهیلات به خانوادگان جان باختگان و اهداکنندگان عضو مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته، جای خرسندی است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: مدیریت شهری دوره ششم اولین پارلمان شهری است که طرحی را برای اهدای عضو به تصویب می رساند و امیدواریم چنین طرحی به دیگر دستگاه ها و بخش ها نیز گسترش پیدا کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برای پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبه باید کمیته ای در شهرداری تشکیل شود و یک نفر از اعضای کمیسیون سلامت و یک نفر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این کمیته عضویت داشته باشند. معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون خدمات شهری و معاون برنامه ریزی نیز باید به عضویت این کمیته دربیایند.

وی افزود: رئیس ستاد سمن ها به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته سلامت شورا به نمایندگی از شورای اسلامی شهر تهران در این کمیته حضور خواهند یافت.

گفتنی است پس از انجام اصلاحات، طرح تکریم و نکوداشت از خانواده های جان بخش اهداء کننده اعضای پیوند با ۲۰ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 28761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =