هفته آینده گزارش ارزیابی عملکرد مناطق در جلسات ارتباط مستقیم اعلام می‌شود

آخرین جلسه ارتباط مستقیم مناطق ۲۲ گانه در سال جاری با حضور شهرداران و معاونان شهرداری مناطق ۱ و ۱۵ برگزار و به ۲۲۵ تماس شهروندی پاسخگویی شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ شهرداران و معاونان مناطق ۱ و ۱۵، در آخرین جلسه ارتباط مستقیم مناطق ۲۲ گانه در سال جاری حضور یافتند و به درخواست‌ها، مطالبات و دغدغه‌های شهروندان مناطق خود پاسخ دادند.

جلسه ارتباط مستقیم روز دوشنبه در حالی پایان یافت که از مجموع ۲۲۵ تماس برقرار شده با شهرداران و معاونان شهری در مناطق ۱ و ۱۵، بیشترین درخواست‌ها درهر دو منطقه به موضوعات شهرسازی (صدور پروانه و ساخت و ساز غیر مجاز) و خدمات شهری (سد معبر واحد صنفی و دستفروشان) اختصاص یافت و پس از آن موضوعات مربوط به حوزه فنی و عمرانی (روکش آسفالت) در منطقه یک و موضوعات اجتماعی و فرهنگی (زمین چمن و ورزشگاه) در منطقه ۱۵ در رتبه‌های بعدی پیام‌های پرتکرار شهروندان دو منطقه قرار گرفت.

 همچنین در این جلسه تعداد تماس‌های شهروندان به نسبت جلسه قبل در هر دو منطقه روند کاهشی داشت که بر اساس آمارهای دریافتی شهردار و معاونان منطقه یک در مجموع به تماس ۱۰۹ شهروند پاسخ دادند و این آمار در منطقه ۱۵، برقراری ۱۱۶ تماس را نشان ‌داد.

ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷ پلاس) با اشاره به برگزاری آخرین جلسه ارتباط مستقیم مناطق در سال ۱۴۰۱، گفت: جلسات ارتباط مستقیم در سنوات گذشته از طریق سامانه ۱۸۸۸ برگزار می‌شد که پس از اجرای طرح یکپارچه سازی سامانه‌ها و ایجاد سامانه ۱۳۷ پلاس، این اولین دوره از جلساتی است که در بستر ۱۳۷ برگزار شد.

وی ارتباط بی‌واسطه با شهروندان، مردمی سازی، ارتقاء مشارکت پذیری شهروندان در امور شهری، روحیه مطالبه‌گری و افزایش رضایتمندی را مهمترین اهداف تشکیل جلسات ارتباط مستقیم برشمرد و افزود: در این چند ماه با وجود برخی مشکلات همچون ایجاد اختلال در سرویس‌های شهرداری تهران، جلسات ارتباط مستقیم ۱۳۷ پلاس به قوت خود باقی بود و توانستیم همه شهرداران و معاونت‌های تخصصی در مناطق را پای کار بیاوریم تا بخشی از مسائل و مطالبات مردم را پاسخ دهند.

ناصری سرای با بیان اینکه در جلسات ارتباط مستقیم این دوره، بازخورد صد در صدی تماس‌های شهروندان انجام شد، اظهار کرد: قائل به این هستیم که تمام پیام‌هایی که از سوی شهروندان مطرح می‌شود و قابلیت رسیدگی دارد باید تا نتیجه گیری کامل پیگیری و بازخورد پیام نیز به شهروند اطلاع داده شود.

رئیس سامانه ۱۳۷پلاس از اعلام گزارش ارزیابی عملکرد شهرداران مناطق در جلسات ارتباط مستقیم خبر داد و عنوان کرد: جمع‌بندی کاملی از اقدامات مناطق در خصوص پیام‌های ارتباط مستقیم در طول هفته آینده منتشر خواهد شد تا شهرداران در جریان نقاط ضعف و قوت منطقه خود قرار گیرند.

ناصری سرای، گفت: اینکه مدیران شهری خود را در مواجهه با پیام‌های مردم قرار می‌دهند، پای حرف آنها می‌نشینند و به نکات، انتقادات، پیشنهادات، درخواست‌ها و ایده‌های شهروندان گوش می‌دهند و خود را در مقام پاسخگویی می‌بینند بسیار مهم و در تصمیم‌گیری‌های شهری اثرگذار است.

این مدیر شهری در ادامه به گفتمان دکتر زاکانی در بیان شعار « تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» به‌عنوان یک هدف و راهبرد اشاره و خاطرنشان کرد: شهردار تهران در برای تحقق این شعار کارکردهایی همچون شهر الگو، شهروند الگو، موقعیت شهری الگو و شهر هوشمند را مورد توجه قرار داده است و ما نیز در جلسات ارتباط مستقیم این مسیر را دنبال می‌کنیم که به یک مدیریت شهری الگو برسیم و این مهم قطعا با مشارکت و همراهی مردم اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط مردم با مدیران شهری باید ارتباطی دوسویه باشد و شهروندان خود را مسئول در اداره شهر بدانند، اضافه کرد: در دوره بعدی جلسات ارتباط مستقیم مدلی را تعریف خواهیم کرد که این جلسات در بسترهای اینترنتی نیز برگزار شده و شهروندان به‌طور زنده بتوانند مسائل و موضوعات خود مطرح و پاسخ‌های لازم را از مدیران شهرداری دریافت کنند.

انتهای پیام 

۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 28774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =