لزوم بهره‌گیری از ورزش به عنوان پیشران فرهنگی و اجتماعی در کشور

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: باید با نگاهی نو، از ورزش به عنوان پیشران فرهنگی و اجتماعی برای حل مشکلات کشور بهره ببریم.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری سازمان ورزش شهرداری تهران، با برگزاری نشست شورای مدیران مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت با مسئولان سازمان ورزش در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم علیه السلام و ارائه گزارشی از عملکرد و چالش های این سازمان، در خصوص رفع برخی موانع و مشکلات پیش روی توسعه ورزش شهروندی در تهران، تصمیم گیری شد.

در این نشست، محمد امین توکلی زاده پس از استماع این گزارش از سوی معاونین سازمان ورزش، ضمن ابراز خرسندی از حضور اوجاقی در رأس هرم مدیریتی این سازمان، مخاطبین حوزه ورزش شهروندی و همگانی را بسیار گسترده خواند و افزود: یکی از مشکلات ما این است که می خواهیم ورزش را اداره کنیم در حالی که در برخی کشورها می بینیم که ورزش عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، اجتماع، رسانه و ... را اداره می کند. ما بر همین اساس باید با نگاهی نو، از ورزش به عنوان پیشران فرهنگی و اجتماعی برای حل مشکلات کشور بهره ببریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از لزوم توجه عمیق به نگاه عدالت محور و تبعیض های مثبت سخن گفت و افزود: همان طور که در گزارش های معاونین سازمان هم مشاهده شد، توجه به مناطق کم برخوردار و محروم، اقشار آسیب پذیر و معلولان و جانبازان باید مورد مداقه قرار گیرد و ما باید با خلاقیت، نوآوری و توجه به ورزش های نوین و جدید، در منطقه خاورمیانه، سرآمد و با دنیا در رقابت باشیم.

وی از اصطلاح "قرارگاه در ورزش" استفاده کرد و افزود: ما باید از تمام توانِ نخبگان و صاحبنظران این عرصه در بخش های مختلف حاکمیتی استفاده کنیم. همچنین از ظرفیت گروه های خودجوش مردمی و نیز امکانات طبیعی تهران به درست ترین شیوه بهره ببریم. باید آمار دقیقی از تمام عناصر شهر تهران در حوزه های محلی داشته باشیم و با ایجاد و احیای خانه های کشتی، خانه فوتبال و ... افتخارات گذشته ی تهران را به این شهر برگردانیم. این امر بدون تردید با شناسایی استعدادهای ناب ورزشی در دل محلات ممکن و میسر خواهد بود و جامعه قهرمانی نیز از آن بهره می برد که در نهایت اقدامی ملی محسوب می شود.

توکلی زاده در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به پیشنهاد مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: بدون شک سیاستگذاری و نظارت بر عهده سازمان ورزش شهرداری تهران است و تمام مجموعه های ورزشی در اختیار شهرداری؛ اعم از مناطق، سازمان ها، ادارت، شرکتها و ... باید از این امر تمکین کنند.

اوجاقی به برخی چالش ها در خصوص نظارت بر اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران اشاره کرد و اظهار داشت: وجود یکپارچگی در سیاست ها و نظارت الزامی است تا تعرفه ها در همه مجموعه ها رعایت شود و مردم را دچار سردرگمی نکند.

توکلی زاده ضمن تأیید اظهارات وی ، تأکید کرد: تمام واحدهای تحت پوشش شهرداری باید تحت نظارت و سیاستی واحد که از سوی سازمان تعیین می شود، اداره شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین اقدام سازمان ورزش در برنامه ریزی و برگزاری رقابت های "قهرمان شهر" را ستودنی خواند و افزود: این کاری بسیار بزرگ و ملی است و ما امیدواریم با تسری آن به تمام کلانشهرها، زمینه ایجاد شناسایی استعداهای ورزشی فراهم و علاوه بر پرورش قهرمانان، نشاط و سلامت و شادابی در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام 

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 28820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =