مشکل سامانه " تهران من" فنی نیست/ به جای تراموا از اتوبوس سه کابین استفاده شود

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد وعده ورود تراموا از سوی شهردار تهران به پایتخت، گفت: در دوره های قبل چند نمونه اتوبوس‌های سه کابین وارد شد که تست هایش را انجام داد و می‌توانیم به جای تراموا در مورد ورود این اتوبوسها، تمرکز کنیم.

به گزارش شهر، علی اصغر قائمی رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران در مورد وعده شهردار تهران در مورد ورود تراموا به تهران اظهار کرد: در حالت کلی هر مد حمل و نقلی جدیدی که بخواهد در تهران فعال شود باید در وهله اول مصوبه شورایعالی ترافیک را اخذ کند و بعد از آن بایستی از شورای شهر تهران مصوبه بگیرد تا قابلیت اجرا پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر مد حمل و نقلی  جدید اعم از تراموا، مونوریل، تاکسی پرنده و...  که می‌خواهند آن را در تهران اجرایی کنند باید مصوبات قانونی را طی کند، ادامه داد: در حالت کلی مسئولان می‌توانند از مدهای مختلف حمل و نقلی بهره بگیرند، اما باید منابع آن را تامین کرده و مراحل قانونی را نیز طی کنند و در مورد تراموا مباحث فنی و تخصصی باید بررسی شود.

قائمی با بیان اینکه وقتی وارد مباحث و بررسی تخصصی راه اندازی تراموا در تهران می شویم مسئله متفاوت است، گفت: تراموا یعنی چه؟ یعنی دو تا سه واگن بروی ریلی که روی زمین قرار گرفته، حرکت کند. خب به جای این مد، بیاییم اتوبوس دو و سه کابین خریداری کنیم و در خطوط استفاده کنیم، که نه زیر ساخت و نه ریل می‌خواهد.

رئیس کمیته هوشمندسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره‌های قبل چند نمونه اتوبوس‌های سه کابین وارد شد که تست‌هایش را انجام داد و می‌توانیم به جای تراموا در مورد ورود این اتوبوس‌ها، تمرکز کنیم، افزود: در مورد تراموا باید مسائل مختلفی بررسی شود که در صورت ورود این موضوع به شورا در موردش تصمیم گیری می‌شود.

وی در مورد عدم به روزرسانی اطلاعات در سامانه "تهران من" گفت: گزارشی به صورت رسمی از مسئولان شهرداری دریافت کردیم که حاکی از آن است که مشکلی در سیستم های شهرداری تهران نیست و سیستم ها برقرار است و حالا گاهی به مشکلات در حوزه اجرایی برخورد می کنند.

قائمی در مورد چرایی عدم به روزرسانی اطلاعات در این سامانه نیز اظهار کرد: فکر نمی کنم که ما شاهد مشکل فنی در این حوزه باشیم و حدس می‌زنم بیشتر مشکل میزان هماهنگی میان سازمان فاوا و معاونت حمل و نقل و ترافیک است که باید خواسته و کارکردهایشان را هم راستا کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 28824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =