تعیین تکلیف ۹۰ پروژه عمرانی تهران تا پایان سال/ افتتاح ۱۰ پروژه فنی و عمرانی در منطقه ۴

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ۱۰ پروژه‌ فنی و عمرانی در منطقه ۴ شهرداری تهران گفت: روز شنبه ۵ آذرماه، ۱۰ پروژه از جمله تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام افتتاح خواهند شد.

به گزارش شهر، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام در روز شنبه ۵ آذرماه گفت: با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری، ۱۰ پروژه فنی و عمرانی در منطقه ۴ شهرداری تهران افتتاح خواهد شد.

وی درباره تاریخچه اجرای تقاطع غیرهمسطح مذکور توضیح داد: پس از سپری شدن فاز مطالعاتی، فاز عملیاتی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام از آبان‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پروژه مذکور با پیشرفت ۴۰ درصدی به دوره جدید مدیریت شهری تحویل شد که با تلاش همکاران حوزه فنی و عمرانی در سطح منطقه ۴ و نیز معاونت فنی و عمرانی، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای اتمام و امکان بهره‌برداری این پروژه در دوره جدید مدیریت شهری محقق شد و این پروژه به منظور تسهیل تردد  شهروندان در شرق تهران آماده بهره‌برداری است.

شعبانی درباره سایر پروژه‌های فنی و عمرانی نیز که روز شنبه امید و افتخار افتتاح خواهند شد، گفت: احداث ۲ زمین چمن مصنوعی در محله خیابان ۱۹۶ تهرانپارس و گلشن بنی‌هاشم، تعریض خیابان چمن‌آرا در بلوار بهار حکیمیه و همچنین اجرای ۲.۵ کیلومتر ریفیوژ در محلات شمیران‌نو و گلشن به منظور ایجاد فضایی امن برای عابران، از پروژه‌هایی است که روز شنبه افتتاح خواهند شد و آغاز و پایان این پروژه‌ها در دوره جدید مدیریت شهری بوده است.

وی ادامه داد: ۵ مخزن ذخیره آب نیز در نقاط مختلف منطقه ۴ تهران از جمله بوستان رسالت، خیابان ریحانی و دانشگاه امام حسین(ع) احداث شده است که در حوزه آبیاری فضای سبز محلات و صرفه‌جویی نسبت به روش‌های پیشین موثر خواهند بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه عمرانی پایتخت، تصریح کرد: متعهدیم، به همت همکاران حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران، ۹۰ پروژه عمرانی معطل مانده و متوقف شده در سطح مناطق را که عمر برخی از آن‌ها به بیش از ۲۰ سال نیز می‌رسد، تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم. خروج این تعداد پروژه‌ از وضعیت بلاتکلیف و به سرانجام رساندن آن‌ها، در بهبود ارائه خدمات فنی و عمرانی به شهروندان موثر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از نخبگان دانشگاهی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، به فعالیت‌های حوزه عمرانی نیز گریزی زد و اظهار کرد: در ۸ ماهه ابتدایی امسال، بیش از مجموعه اقدامات سال گذشته، فعالیت عمرانی در شهرداری تهران انجام شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 28825

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =