مسئولیت مستقیم آلودگی هوای تهران با شهرداری نیست/ ضرورت ارائه خدمات مطلوب در راستای کاهش تردد خودروهای شخصی

شهردار تهران گفت: ما به همراه ۲۲ دستگاه دیگر مسئولیت آلودگی هوای تهران را برعهده داریم و مسئولیت مستقیم با ما نیست، اما وظیفه داریم که پیگیری کنیم و اساس حرکت خود را توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته‌ایم.

به گزارش شهر؛ علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از سال قبل قرارگاه جهادی مسکن را در تهران راه‌اندازی کردیم و بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد را تفاهم کرده‌ایم که بخشی از آن‌ها شروع شده و بنای ما این است که سالانه حداقل ۱۸۰ هزار واحد را برای تهران داشته‌ باشیم.

وی افزود: ما ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که ۴۵۶۰ هکتار آن بافت فرسوده است و مناطق ذخیره شهری را مثلاً در منطقه‌ ۱۸ و ۱۹ داریم.

زاکانی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: ما به همراه ۲۲ دستگاه دیگر مسئول هستیم و مسئولیت مستقیم با ما نیست، اما وظیفه داریم که پیگیری کنیم و اساس حرکت خود را توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته‌ایم تا بخش تردد خودروهای شخصی را با ایجاد آسایش و رفاه در حمل و نقل عمومی کاهش دهیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: میزان سهم بخش تردد خودروهای شخصی در تهران ۷۰ درصد است و ما باید خدماتی ارائه کنیم تا این میزان کاهش یابد؛ همچنین باید فضای سبز را توسعه دهیم که ۱۵۰۰ هکتار فضای سبز را روز ۱۵ اسفند افتتاح می‌کنیم و امیدواریم میزان فضای سبز پیرامونی و داخل شهر را به بالای ۶۱ هزار هکتار برسانیم.

انتهای پیام/

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 28828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =