امکان تبدیل ری به قطب فرهنگی، گردشگری و اقتصادی

شهردار منطقه ۲۰ گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه ۲۰ امکان تبدیل شهرری به قطب فرهنگی، گردشگری، مذهبی و اقتصادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ ناظم رضوی در سومین مراسم قرعه کشی بسته خرسندسازی ویژه سفر زیارتی به مشهد مقدس کارکنان شهرداری تهران که در تالار شیخ صدوق بارگاه عبدالعظیم حسنی (ع) با همکاری منطقه ۲۰ برگزار شد؛ گفت: اولین مساله ای که شهردار تهران در نخستین قرار خدمت  در منطقه ۲۰ مطرح کرد، تهیه برنامه ای ویژه برای این منطقه بود.
وی افزود: در طول این ایام برای تهیه برنامه توسعه چهارم برای شهرری تلاش هایی شده است و به زودی در شورای شهر تهران جهت تصویب نیز مطرح می شود.
شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: نگاه خوبی که شورای شهر تهران در دوره ششم مدیریت شهری به ری دارد فرصت خوبی برای این منطقه است و خدا را شاکر هستیم که  به بنده توفیق خدمت به مردم این منطقه  داد.
وی بیان کرد: با توجه به رویکرد و نگاه ویژه شهرداری تهران به جنوب شهر به ویژه شهرری؛ شاهد بودیم در سال گذشته برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران اتفاقات خوبی برای شهرری روی داد و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ نیز همین رویکرد برای منطقه ۲۰ در تهیه لایحه بودجه شهرداری تهران وجود داشته باشد.
رضوی در ادامه با اشاره به کارکنان شهرداری منطقه ۲۰ یادآور شد: ۸۵۷ کارمند در این منطقه فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۵۷ مدیر شهری ۱۹۵ نفر کارکنان خدمات اداری ، ۴۰ نفر مامور به خدمت و مابقی کارکنان پیمانکاری است.
وی با اشاره به حریم ۲۱۰ کیلومتری شهرداری منطقه ۲۰ تاکید کرد: موضوعات مربوط به حریم یکی از مشکلاتی است که شهرداری منطقه با آن روبه رو است.
شهردار منطقه ۲۰ در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ بر مدار هویت محوری و فرهنگ مداری در شهرری برنامه ها و طرح های شهری کوچک و بزرگی اجرا شد. 
وی با بیان اینکه ری قبله تهران است و این مساله سرمایه شهر تهران است، افزود: به دلیل ترددهایی که برای زیارت حرم عبدالعظیم حسنی به شهرری وجود دارد، پیشنهادی را از شورای شهر مشهد داشتیم اینکه این امکان وجود دارد  در قالب تفاهم نامه ای کارکنان شهرداری مشهد از امکانات فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران  استفاده کنند و به صورت متقابل نیز این امکان برای شهرداری  مشهد نیز وجود داشته باشد.
ناظم رضوی ادامه داد: ایوان ری یکی از امکانات تفریحی و فرهنگی شهرری است که یک مجموعه تفریحی و رفاهی  با ۳ سالن سینما، یک سالن اجتماعات و فضای تفریحی و رفاهی کودکان و نوجوانان و مرکز خرید است و در کنار آن موزه سیمان ری که به زودی افتتاح می شود؛ از جمله امکانات تفریحی، رفاهی، گردشگری و اقتصادی شهرری محسوب می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه ۲۰ امکان تبدیل شهرری به قطب فرهنگی، گردشگری، مذهبی و اقتصادی وجود دارد.
انتهای پیام/

۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 28856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =