مناسب‌سازی سراهای محله منطقه ۱۴ برای توان‌یابان

شهردار منطقه ۱۴ از مناسب‌سازی سراهای محله برای تسهیل استفاده توانیابان منطقه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی خبرداد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمد امین سالاری پور با بیان اینکه مناسب سازی فضاهای شهری از نکات مهم مورد توجه در حوزه بهبود کیفیت زندگی بخشی از جامعه از جمله افراد دارای معلولیت و سالمندان است، گفت: در این راستا و با هدف ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار، مراکز فرهنگی و آموزشی منطقه از جمله سراهای محله مناسب سازی می شود.

وی با اشاره به مناسب سازی و تجهیز ۳ سرای محله سراسیاب دولاب، مینا و ابوذر، افزود: علاوه بر آماده سازی این سراها با توجه به نیاز و مطالبه کم توانان جسمی و حرکتی و به منظور قابل دسترس کردن محیط، تامین فرصت برای همه گروه‌های جامعه، ۵ سرای محله دیگر در منطقه در حال مناسب سازی و تجهیز است.

شهردار منطقه ۱۴ ادامه داد: بهسازی این ساختمان‌ها از طریق حذف موانع، تعبیه سطح شیب‌دار به جای پله برای استفاده افرادی که با صندلی چرخ‌دار حرکت می‌کنند، جانمایی آسانسور، نصب علائم مختلف راهنمایی، نصب رمپ برای افرادی ویلچری، نصب برچسب ها و نوارهای رنگی راهنمایی، نصب تابلو راهنمای طبقات به خط بریل و حسگر کف زمین ویژه نابینایان و ...از جمله فعالیت هایی است که در ساز و کار مناسب سازی انجام شده است.

وی با اشاره به اولویت برنامه جاری شهرداری برای مناسب سازی سراهای تاکسیرانی، شهدای گمنام، شاهین، شاهد و چهارصد دستگاه، گفت: تاکنون مناسب سازی سرای های محله شاهد با اقداماتی چون رنگ آمیزی ۸۰۰ متر مربع، نصب حفاظ و نرده، ترمیم سرویسهای بهداشتی و اصلاح روشنایی ها به اتمام رسیده و رنگ آمیزی شده است.

وی بیان کرد: این عملیات به متراژ ۲ هزار ۵۰۰ مترمربع برای سراهای محله شاهین، چهارصد دستگاه انجام شده و برای دسترس پذیر بودن افراد خاص و سالمندان در کنار مناسب سازی ساختمان های فرهنگی و آموزشی همسطح سازی سطح پیاده رو و معابر اصلی، دریچه ها و تقاطع ها منتهی به این مراکز نیز با ۷۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.
سالاری پور خاطر نشان کرد: مدیریت شهری منطقه ۱۴ برای ارتقای رضایت شهروندان از فضاهای شهری و ایجاد فضایی مطلوب زندگی همه گروه های شهروندی، نسبت به مناسب سازی این فضاها جهت فراهم کردن کلیه خدمات رفاهی و فرصت‌های برابر زندگی «با نگاه ویژه» بر گروه‌های خاص تلاش می کند.

انتهای پیام 

۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 28917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =